Årets manliga stjärnskott!

Christian Jansson VD på GIAB blev årets manliga stjärnskott i Malmö!

13/11-2018 tog vår fantastiska VD hem vinsten som årets manliga stjärnskott.

Entreprenuer Of The Year är en av världens främsta utmärkelser för entreprenörer. Tävlingen sker på regional, nationell samt internationell nivå världen över. En oberoende jury bedömer entreprenörerna efter kriterierna: entreprenörsanda, ekonomisk utveckling, strategisk inriktning, inverkan på omvärlden, innovation samt personlig integritet och inflytande.
Pris delas ut i kategorierna Årets manliga stjärnskott, Årets kvinnliga stjärnskott, Bästa internationella tillväxt och Entrepreneur of the year.

Motiveringen för Christian Jansson löd så här:

Årets manliga stjärnskott – Christian Jansson, Godsinlösen Nordic AB
Utmärkelsen Årets manliga stjärnskott går till en entreprenör som är rätt i tiden med utgångspunkt i en lösning som ger flera vinnare. Genom samarbete med flera stora aktörer har en resa startat som kan utvecklas vidare och där gränserna ännu inte nåtts. Entreprenören har via produkt- och konceptutveckling lyckats skapa ett varumärke i Sverige som nu även är på väg ut internationellt med mycket goda framtidsutsikter!

Varför slänga grejer som kan användas igen?

”Försäkringsbolagen måste ha fullt av saker hos sig som folk har skickat in och fått ersättning för. De grejerna borde gå att sälja.” Den tanken blev fröet till Christian Janssons och Patrik Zalewskis företag Godsinlösen."

Ett stort grattis till vår fantastiska VD som är väl värd priset!

• tävling
  • vd
  • godsinlösen
  • wereuse
  • hållbart
  • pris
  • återbruk
  • entreprenör

• Skåne

GIAB is a fast growing innovative company in Sweden. They are experts on reverse logistics, circular economy and resoruce efficiency. They are doing business based on circular economy and sustainability. The business idea is to turn waste to a economic valuable resource.

Caroline von Malmborg Björkman

Presskontakt Marketing Manager Marknad & Kommunikation