GIAB är etablerade i Norge!

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2018 10:08 CEST

GIAB har under första halvan av 2018 arbetat med att etablera sig i Norge.

En anläggning med kontor, godsmottagning och lager är uppsatt i Oslo och de första norska medarbetarna är anställda. Nu fortsätter etableringen med att få de norska försäkringsbolagen att börja använda GIABs tjänster, precis som de framgångsrikt gjort i Sverige. Förutsättningarna för att lyckas är goda då det norska försäkringssystemet är uppbyggt på samma sätt som det svenska.

Två norska försäkringsbolag är redan igång. Codan försäkring samt INSR med våra tjänster cirkulär godshantering samt Mobilcirkeln. Samarbeten med fyra saneringsbolag är också inlett i Norge, ett helt nytt affärsområde som vi kallar Cirkulär sanering. Norge är först ut och sedan ska vi lansera konceptet i Sverige. https://www.returhuset.no/

GIAB is a fast growing innovative company in Sweden. They are experts on reverse logistics, circular economy and resoruce efficiency. They are doing business based on circular economy and sustainability. The business idea is to turn waste to a economic valuable resource.

Kommentarer (0)

Kommentera