Pressmeddelande -

Pressinbjudan: Regionala Godstransportrådet Småland delar ut priset ”Årets lyft”

Priset ”Årets lyft” delas ut av de regionala godstransportråden i landet. Det går till den aktör inom transportsektorn som varit mest framstående när det gäller att skapa intelligenta och miljöeffektiva transportlösningar. Geografiskt täcker Godstransportrådet Småland in Jönköpings-, Kalmar- och Kronobergs län. År 2009 vann återvinningsföretaget Stena Recycling. Bland de regionala vinnarna dras sedan en nationell pristagare. Det nationella priset delas i år ut vid Godsetdagen den 19 oktober 2010.

Media är välkomna att träffa pristagaren i samband med en lunch som hålls på Residenset i Kalmar, V. Sjögatan 3, klockan 13:00.

Vid frågor, kontakta sekreteraren i Regionala Godstransportrådet Småland:
Bengt Nordström på tfn 076-76 309 42.

• Transport

• hållbara transporter
  • infrastruktur
  • järnvägar
  • klimat
  • kombitransport
  • landshövding
  • miljö
  • prisutdelning
  • regionala godstransportrådet
  • småland
  • transporter
  • transportlösningar
  • årets lyft

• Jönköping

Godstransportråden arbetar för att stärka samarbetet mellan de olika trafikslagen och mellan näringsliv, Trafikverket och branschorganisationer. Tillsammans söker råden gemensamt nå de bästa godstransportlösningarna för regionen. Hittills finns det fem regionala godstransportråd i landet; Norr- och Västerbotten, Mittsverige, Mälardalen, Småland och Skåne och Blekinge. Geografiskt täcker Godstransportrådet i Småland in Jönköpings-, Kalmar- och Kronobergs län.

Magnus Gustavsson

Presskontakt Godstransportrådet 010-123 22 44