Pressmeddelande -

CRAMO Göteborg Utby först i Sverige med att få leverans av DOOSANs DF 160 S-7 truck från GTS!

Göteborgs Truckservice GTS AB är återförsäljare i västra Sverige av DOOSANs dieseltruckar av högsta kvalitet från 2 till 25 ton. Först ut i Sverige att beställa en DOOSAN 16 tons truck blev CRAMO Göteborg Utby som fick maskinen levererad den 20 mars.

Doosans maskiner kännetecknas framför allt av sin driftsäkerhet och attraktiva kostnadsnivå både vad gäller inköp och underhåll. Maskinen levereras redan i grundutförandet med en hög utrustningsnivå med bl.a. backkamera, backvarnare, eluppvärmda backspeglar, AC, comfortstol mm. Motorn är Doosans egna nya tier 4 motor.

Hans Axell på Cramos depå i Utby säger: ”Vi valde Doosan för att vi vet att det är maskiner som håller, vi har haft en mindre Doosan dieseltruck i många år och den har varit problemfri, sen att prisnivån var attraktiv med tanke på utrustningsnivå gjorde inte valet svårare”

Vi kommer att fortsätta utveckla vårt fördelaktiga erbjudande kring Doosans tyngre truckar och arbetar hårt med att fler ska få upp ögonen för DOOSANs maskiner, säger Antti Laakso, VD Göteborgs Truckservice GTS AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Antti Laakso, Göteborgs Truckservice GTS AB

Tel. 031- 7272 45 44, mobil 0707-500 581

Epost: antti.laakso@gts-truck.se

Göteborg Truckservice GTS AB som funnits i över 60 år arbetar med att analysera och optimera sina kunders maskiner och maskinparker. Det görs genom försäljning av nya och begagnade truckar och maskiner, uthyrning av maskiner till hamn & terminal samt industri & lager. Även verkstads- & servicetjänster erbjuds.

• tunga truckar

Göteborg Truckservice GTS AB som funnits i över 50 år arbetar med att analysera och optimera sina kunders maskiner och maskinparker. Det görs genom försäljning av nya och begagnade truckar och maskiner, uthyrning av maskiner till hamn & terminal samt industri & lager. Även verkstads- & servicetjänster erbjuds.

Antti Laakso

Presskontakt VD, Managing Director 031-727 4544