Pressmeddelande -

Göteborgsbaserade GTS ska erövra svenska maskinmarknaden med unik utrustningsnivå i SANYs maskiner

I februari blev det klart att Göteborgs Truckservice GTS AB blir generalagent för SANYs maskiner på den svenska marknaden.  En marknad som ska erövras med unik utrustningsnivå i maskinerna med hög fokus på förar- och driftsäkerhet. Något som bör välkomnas eftersom truckar är de maskiner som orsakar flest anmälningar om arbetsolyckor med sjukfrånvaro.

– Det känns bra att kunna erbjuda maskiner med en högre utrustningsnivå än normalt.
I synnerhet eftersom truckar är de maskiner som orsakar flest arbetsolyckor. Dessutom är driftsäkerheten viktig då inget är dyrare än en stillastående maskin, säger Antti Laakso, VD GTS.

I SANYs maskiner återfinns en mycket hög utrustningsnivå redan i grundutförandet.
Exempel på vad som ingår är:

·   360 graders surround kamera
·  Extra display i förarens synfält
·  Rikligt utrustad med LED-belysning
·  Rörlig motvikt för extra lyftkapacitet
·  Centralsmörjning på alla komponenter
·  Dubbla anti-tippsystem
·  Integrerad backkamera

Utöver den unika utrustningsnivån är SANYs maskiner även utrustade med en motor från Volvo Penta med den senaste miljötekniken, Clark växellåda, Kessler drivaxel, ELME Spreader, Parker hydraulsystem, Ifm electronic mm

I Korta arbetsskadefakta Nr 4/2013 skriver Arbetsmiljöverket att truckar är de maskiner som orsakar flest arbetsolyckor med sjukfrånvaro och att orsaken till olyckorna främst beror på att föraren tappar kontrollen. Något som nu GTS hoppas kan komma att minska med SANYs extrautrustade maskiner.

För mer information, vänligen kontakta:
Antti Laakso, VD Göteborgs Truckservice GTS AB
Tel. 031- 7272 45 44, mobil 0707-500 581