Scandlift förvärvar Göteborgs Truckservice GTS AB

Scandlift är auktoriserad återförsäljare sedan 30 år tillbaka, och största återförsäljaren i Sverige på Genie Liftar. Scandlift är helhetsleverantör av alla olika liftmodeller, teleskoplastare och lastbilsmonterade liftar från flera världsledande märken såsom Klubb, CMC Aichi mfl. Förutom nya maskiner har bolaget ett av Europas största utbud av begagnade liftar.

Kunderna består av allt från små till stora uthyrningsbolag, industrier och byggbolag till hantverkare, kommuner, räddningstjänst och köpcenter. Tack vare kunnig personal och smarta finansieringslösningar har Scandlift blivit många företags långsiktiga partner.

scandlift.se

scandlift.se

GTS har en kompetent serviceorganisation med tillhörande välutrustad verkstad med över 60 år i branschen. Förutom eftermarknad har GTS stort fokus på försäljning av nya och begagnade maskiner. Som generalagent av MOL terminaltraktorer, återförsäljare i Göteborg av både Doosan och Crown truckar har GTS ett stort urval av maskiner.

gts-truck.se

Antti Laakso