Götessons presenterar 2019 års nyheter

ULRICEHAMN 2018-01-21

AKUSTIK OCH ERGONOMI I FOKUS
– DESIGN SOM FÖRBÄTTRAR LIVSKVALITETEN.

GÖTESSONS UTÖKAR SITT SORTIMENT MED EN RAD NYA PRODUKTER SOM FÖRBÄTTRAR LJUD, LJUS, ERGONOMI OCH KÄNSLA. SORTIMENTET TILLGODOSER LÖSNINGAR FÖR ALLA TYPER AV YTOR.

Götessons fortsätter utveckla produkter som erbjuder kreativa lösningar i de flesta miljöer. Det finns ett behov av akustiska lösningar för att minska bullernivå i både privata och offentliga utrymmen. Produkterna är mycket anpassningsbara, vilket ger dem en längre livslängd när de kan användas för olika syften eller kombineras om för att fortsätta skapa en ny känsla.

THE HUT LOUNGE COLLECTION är en starkt lysande stjärna bland 2019 års nyheter och är en förlängning av den populära The Hut Collection serien med samma stilrena linjer. Kollektionenbestår av två öppna hus i olika storlekar som kombineras med Benches på hjul för att enkelt kunna flytta runt komponenterna efter smak och behov.Det finns Benches för både in-Hut och fristående bruk och fokus ligger på att skapa avslappnade, kreativa mötesplatser som passar det aktivitetsbaserade tänket.

V4 MONITORARM är en viktig komponent på alla platser där skärmar är en del av vardagen. Det är ett självklart tillbehör på arbetsplatser där skärmen behöver regleras i höjd och djup för en bättre ergonomisk ställning. Tack vare produktens flexibilitet kan V4-stolpen monteras med dubbla armar för montering av flera skärmar och höjden kan justeras individuellt på varje arm.

SKETCH SKRIVTAVLA VÄGG är en utmärkt produkt som uppmanar till aktivitet vid stillasittande arbete. Fäst den stilrena och praktiska skrivtavlan på väggen och använd vid stående möten eller som dynamisk informationsyta. Tavlans framsida är tillverkad av härdat säkerhetsglas med en plåtskiva på baksidan vilket gör det möjligt att både skriva på glaset och fästa papper med magneter.

DOT STANDZON tillkommer i det redan populära sortiment av ståmattor. Den cirkulära formen bryter snyggt av mot de vanliga rektanglarna som är typiska i inredning. Mattan är tillverkad av polyuretan som avlastar vid stående arbete och kan hängas undan tack vare sitt smidiga handtag.

SCREENIT STANDARD FÖRSTÄRKT är en kraftigare variant av den redan omtyckta ScreenIT Standard, men klarar en tyngre belastning. Välj med fördel den inbyggda listen och häng upp monitorskärmarna och andra tillbehör upp till 25 kilo, på så sätt får du ett renare skrivbord på köpet.

FÖR ATT TILLGODOSE ÖNSKEMÅLEN att uppnå en ombonad och hemtrevlig känsla, oavsett om det gäller en arbetsplats, konferens, restaurang eller hotell, har Götessons utökat sitt växt- och kruksortiment. Tack vare den konstgjorda naturen hos växterna krävs minimalt med underhåll och fungerar även i miljöer som ställer krav på allergianpassning.

• Arbetsmiljö

• hållbarhet
  • luft
  • ljud
  • ergonomi
  • luftrening
  • kontorsmiljö
  • götessons
  • arbetsmiljö
  • akustikmiljö
  • akustik

Götessons Industri AB, startades i Dalstorp men flyttade i maj 2015 till helt ny fastighet i Ulricehamn. Denna fastighet blev samma år utsedd till Sveriges 3:e snyggaste kontor. Götessons utvecklar och tillverkar produkter för kontorets, konferensens och hotellets arbetsplatser. Med Europa som huvudmarknad säkerställer Götessons ergonomiska, funktionella och väldesignade helhetslösningar för kunden. Företaget grundades 1984 av Ola Götesson, 1992 kom Ola Götessons på världens första kabeldike för att samla upp sladdar under skrivbordet - detta blev starten till vad Götessons är idag. Sonen Johan Götesson tog över VD-rollen 2006 och kom 2010 på en bordskärm med blixtlås som blev den första textila produkten och en ny milstolpe i Götessons historia. I mars 2013 förvärvade Connecting Capital majoriteten av aktierna i Götessons. Götessons är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001 och har flera svanenmärkta produkter i sortimentet.

Jessica Carlstein

Presskontakt Marknadschef Marknasföring och Mässor 0700157730