Nyhetsbrev 26 oktober Gold of Lapland

Nyhetsbrev 26 oktober Gold of Lapland

Idag kommer hälsningarna från Finland, mer precist Vasa!
Dagens nyhetsbrev innehåller också mer om vår Kickoff- konferens och tips om var ni kan lägga upp era evenemang för att synas! Bilagt finns också en pressrelease som gick ut imorse.

JULTOMTEN FRÅN JULPARKEN I LYCKSELE OCH VINTERAKTIVITETER VAR POPULÄRT
Eventet på Rewellcenter blev välbesökt och många barn kom med sina önskelistor till Jultomten och flera av dessa barn vann entrébiljetter till Julparken och liftkort i Malå. Detta som ett sätt att locka till besök i vinter.
Vi samarbetade med Wasaline och hade en tävling där det första priset som lottades ut under dagen var en resa till Malå Hotell & Ski Center och det var en lycklig kvinna som hälsar att hon verkligen ser fram emot detta!

MOMSENS SNÅRSKOG - HUR GÖR MAN RÄTT? KICKOFF-KONFERENS 20 - 21 NOVEMBER
Ja detta är verkligen inte lätt, vår styrelseledamot Donald Eriksson, lyfte bl a detta på Västerbottens Turismkonferens.  Därför kommer Johnny Andersson, skattekonsult  på PwC, till vår KICKOFF-KONFERENS och det är  Västerbottens Turism som står för denna punkt på programmet.
Visst har du anmält dig? Annars gör du det här
Gratis för medlemmar (1 per medlem).

ALLT OM VÄSTERBOTTEN - EVENEMANGSKALENDER FÖR ALLA
alltomvasterbotten.se ska alla ni som arrangerar olika typer av arrangemang lägga in dessa själva, då kommer ni att synas på flera regionala tidningar och även på visitvästerbotten.

NOTISER FRÅN ANDRA
Vindelälven-Juhtatdahkas kandidaturorganisation
söker ytterligare en projektledare på heltid för att nå målet om att bli accepterat som biosfärområde av UNESCO's Man and Biosphere Programme.
Är du den dom söker eller känner du den personen så finns information på denna länk

Visita, svensk besöksnärings senaste nyhetsbrev hittar ni på denna länk http://www.anpdm.com/newsletterweb/434A594178444A5E4178474659/47475B457044435E4B7542435C43

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av drygt 90 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors, Skellefteå, Sorsele och Arvidsjaur.

Gold of Lapland är en av tre samverkansparter i EU-projektet INTILL - INNOVATIV TURISM I LAPPLAND.

Gold of Lapland, Hemavan Tärnaby och South Lapland har beviljats ett samverkansprojekt för att utveckla turismen i den geografiska regionen Malå, Norsjö, Lycksele, Storuman, Vilhelmina,Åsele, Dorotea och Strömsund.