Golvimporten huvudsponsor till Borås Festival of Football

Golvimporten är stolt huvudsponsor till NYFA Swedens projekt ”Festival of Football” i Borås 15-17 augusti 2019.

Genom sitt breda kontaktnät har NYFA kunnat knyta till sig några av världens främsta fotbollsakademier för att ge Boråsarna och alla ungdomar en unik möjlighet att komma nära och interagera med världsledande ungdomsfotboll under en långweekend.

Eventet är helt unikt där 36 unga fotbollsspelare (16-18 åriga flickor och pojkar) från Borås breddföreningar får möjligheten att spela match mot akademierna både från Liverpool FC och Queens Park Rangers FC. Tillsammans med de lokala klubbarna förbereder NYFA Sweden spelarna för matcherna, genom ett akademiliknande träningsprogram.

Vi är många som har våra barn på fotbollsplanen och i andra idrottsverksamheter och känner stor tacksamhet för det frivilliga engagemang som finns inom idrotten. Barn- och ungdomsidrotten spelar en mycket viktig roll idag och kan på så många sätt bidra till en positiv samhällsutveckling genom gemenskap, förståelse och insikt. Därför är samarbetet med NYFA Sweden viktigt sponsorskap för oss på Golvimporten och vi hoppas att fler vill vara med.

Tack NYFA Sweden för en fantastisk fotbollshelg där vi fick möta så många härliga inspirerande ungdomar och ledare!