STORBOLAGET BLEV SNABBRÖRLIGT OCH TOG TILLBAKA STAFETTPINNEN

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2018 10:38 CET

Outnyttjad potential på marknaden

Alfa Laval arbetar i en bransch med traditionellt långa köpprocesser och stod därför inför utmaningen att hinna före marknaden innan den skulle hinna explodera. På bolaget fanns en nytänkande marknadsavdelning som insåg att kunderna skulle behöva orientera sig om barlastvattenrening och som därför satsade på att tillhandahålla relevant och lättillgänglig information. Man var övertygad om att ifall de kunde bli de första att utnyttja de digitala marknadsföringsmöjligheterna i en annars relativt konservativ bransch, skulle det ge dem en konkurrensfördel.

Förändrade kundbeteenden ställer krav på nya digitala insikter

– När vi står inför den här möjligheten samtidigt som vi vet att kundernas beteende ändrats, kände vi oss manade att öka våra digitala insikter och ansträngningar i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. GO MO Group har hjälpt oss med våra marknadsinsikter inom detta relativt nya applikationsområde och det har varit av stort värde för oss att veta hur kunderna söker information. Det har förändrat hur vi ser på kunderna och vår kommunikation till dem, säger Anja Simonsson, V.P. Communications, Marine Division på Alfa Laval.

Läs vidare här

VI VILL BLI SVERIGES BÄSTA SEO-FÖRETAG

Vi är ett proaktivt och målmedvetet team som med fullt fokus jobbar ihop för att i alla lägen kunna erbjuda marknadens mest kompletta sökmotoroptimeringstjänst (SEO-tjänst).

Sverige står inför enorma utmaningar och många i näringslivet har halkat efter den digitala evolutionen. Konsumenten är idag helt drivande och vi företagare måste haka på, kosta vad det kosta vill! Marknadsavdelningens roll och möjligheter har förändrats blixtsnabbt de senaste åren.

Det räcker inte längre att förlita sig på gamla tillvägagångssätt utan det krävs drastiska förändringar av marknadsföringsavdelningen för att hänga med i den digitala djungeln och för att komma ut som en vinnare.

Vi ser oss som en partner i den resan och erbjuder förutom SEO, utveckling av hemsidor, e-handelssidor och mobilvänliga hemsidor. Helheten är avgörande och vi tror vår styrka ligger i att vi kan erbjuda och har kompetens inom både webbutveckling och online-marknadsföring.

FÖRTROENDEUPPDRAG OCH REKORDSTART

Även 2017 började på topp då vi fick in prestigeuppdrag ifrån bl.a. Alfa Laval, Raison dÉtre och många fler. Där ingår även internationella uppdrag som att hantera Content Marketing och SEO på flera internationella marknader.

Vi är stolta över att vi lyckats utforma en SEO-tjänst som ligger otroligt rätt i tiden och som vi till ett mycket bra pris kan erbjuda våra kunder. Vår framgång hade aldrig varit möjlig utan vårt SEO-team som varit otroligt proaktiva och lyckats uppnå enormt bra resultat för våra kunder på relativt kort tid!

GO MO GROUP I SIFFROR

Bollen har precis satts i rullning och det roliga ligger framför oss. Ambitionen är att växla upp ytterligare och målet är att växa med ytterligare +50 % under 2017. Vi omsätter idag strax över 25msek (12/2016 siffror).

Stor del av framgången beror på hårt arbete och ett enormt fokus, men det faktum att vi lyckats kapitalisera på paradigmskiftet inom den digitala världen, och att Google ändrat spelreglerna för den organiska rankningen är också bidragande.

För mer info: www.gomogroup.com

Kommentarer (0)