Good to Great Tennis Academy och Wilson ingår samarbete

WILSON BLIR OFFICIAL LEVERANTÖR AV TENNISPRODUKTER TILL GOOD TO GREAT TENNIS ACADEMY

STOCKHOLM - Good to Great Tennis Academy meddelar idag att de ingår ett långsiktigt avtal med Wilson Sporting Goods Co som är världsledande inom utveckling av tennisprodukter. Wilson kommer vara exklusiv leverantör av tennisrack, tennisbollar, tennissenor, grepp, tennisväskor, strängningsmaskiner och padelutrustning. Good to Great Tennis Academy och Wilson kommer också att arbeta tillsammans med utveckling av kommande generationer tennisspelare genom scouting och stipendier.

"Vi ser mycket fram emot att samarbeta med Wilson då vi delar samma ambition och vision att vara världsledande inom utveckling av tennisspelare och maximera deras fulla potential" säger Nicklas Kulti, grundare och partner av Good to Great Tennis Academy.

"Vi är mycket glada över att få samarbeta med Good to Great Tennis Academy som har erfarenhet från ATP och WTA touren, utveckling av juniorer och att coacha tennisspelare i världsklass säger Jonas Schaefer, Grassroots & Promotion Manager Wilson.

Good to Great Tennis Academy har påbörjat byggnationen av Catella Arena i Danderyd som kommer att stå färdig i början av 2018. Catella Arena kommer att bli en ledande tennisanläggning i världen, där motionsspelare kommer att kunna träna bredvid nuvarande och framtida tennisstjärnor. Anläggningen kommer att ha 7 inomhustennisbanor, 7 utomhustennisbanor, 3 padeltennisbanor inomhus, 3 padeltennisbanor utomhus, toppmodernt gym, behandlingsrum inom idrott, skola och 18 övernattningsrum.

Wilson har en lång meritlista där de stödjer tennisspelares prestationer och samarbetar med många av tennisens mest ikoniska spelare för att utveckla nya produkter som tänjer på gränserna för innovation. Wilson presenterade nyligen en ny designstandard för sina performance tennisracketar där Roger Federer har varit med och skapat 2017 Pro Staff RF97 Autograph racket. Wilson införde också ett nytt Blade and Burn performance tennisrack med Countervail® teknik, som har visat sig minska trötthet och förbättra kontroll. WTA #2 rankad Serena Williams, ATP rankad #3 Milos Raonic och ATP #5 rankad Kei Nishikori spelar med Wilson racketar med Countervail® under årets Australian Open.

Dessutom lanserade Wilson förra veckan en ny premium tennisboll som har utvecklats i samarbete med Roger Federer och som går under namnet RF Legacy. Det är den första tennisbollen som utvecklats tillsammans med en professionell tennisspelare.

Countervail® är ett registrerat varumärke av Materials Sciences Corporation.

* Professionella tennisspelare skräddarsyr ofta sina tennisracketar. En godkänd konsumentmodells specifikation kan variera från de modeller som används av proffsen under match.

Partner Good to Great Tennis Academy
+46 (0) 70 - 871 04 22
nicklas@goodtogreatworld.com

Jonas Schafer
Grassroots and Promotion Manager Wilson
jonas.schafer@wilson.com

• wilson
  • wilsontennis
  • catella arena

| Om Good To Great Tennis Academy | Good to Great World AB, GTG, är en boutique akademi i Stockholm, Sverige. GTG arbetar med utveckling av tennisspelare och visionen är att bygga världens ledande tenniscenter, Catella Arena, för utveckling av tennisspelare. Grundarna av Good to Great Tennis Academy är före detta tennisproffsen Magnus Norman, Nicklas Kulti och Mikael Tillström. De har alla vunnit Davis Cup för Sverige och varit rankade bland de bästa spelarna i världen.