Phil Collins stöttar svensk tennisjunior från Alingsås

Tennistalangen Henrik Bladelius 12 år från Alingsås som har vunnit alla de största tävlingarna i Sverige i år kommer i december månad att mäta sina krafter i Orange Bowl (inofficiella VM för juniorer) i Miami. Möjligheten har skapats genom Phil Collins stiftelse Little Dreams Foundation.

Henrik Bladelius som är hemmastadd i Alingsås tränar minst en vecka per månad på Good to Great Tennis Academy som grundades av Magnus Norman, Nicklas Kulti och Mikael Tillström.

Musiklegenden Phil Collins driver tillsammans med sin fru Orianne, stiftelsen Little Dreams Foundation. Stiftelsen har som mål att uppfylla drömmar för talangfulla barn inom musik, konst och idrott.

Vi startade Good to Great Tennis Academy med syftet att ta tillbaka svensk tennis till världstoppen och jobbar ständigt med att skapa förutsättningar för våra lovande ungdomar säger Nicklas Kulti, partner på Good to Great Tennis Academy som fortsätter, det känns fantastiskt att vi har inlett ett samarbete med Phil Collins stiftelse Little Dreams Foundation”

Tomas Nydahl, Little Dream Foundation har en bakgrund som tennisspelare på ATP touren och jobbar med att skapa möjligheter för unga lovande idrottsungdomar att uppfylla deras drömmar.

”Vi gillar Good to Great Tennis Academys filosofi och hur de utvecklar ungdomar på ett framgångsrikt sätt i världen säger Tomas Nydahl, Little Dream Foundation, som fortsätter, när jag besökte akademin så fick jag se en stor talang med mycket vilja i Henrik Bladelius. När han önskade att få mäta sig mot världens bästa 12-åringar i Orange Bowl så passar det in i stiftelsens syfte med att förverkliga unga drömmar”

Nicklas Kulti, Partner Good to Great Tennis Academy
nicklas@goodtogreatworld.com

Tomas Nydahl, Little Dream Foundation