Goodfellows växlar upp och välkomnar ny delägare

Det är med stor glädje vi välkomnar Karl Malmström som ny kollega och delägare i Goodfellows-gruppen. Karl Malmström kommer från och med 2017-01-01 ta rollen som koncernansvarig VD och ansvara för Goodfellows framtida tillväxt och utveckling.

Karl har lång erfarenhet från tillväxt i små- och medelstora företag. Han kommer närmast från en tjänst som VD för Connect Sverige Region Väst, som är en organisation som hjälper företag växa. I sitt arbete på Connect har Karl byggt upp ett omfattande nätverk runt om i Sverige, men också internationellt. Före Connect har Karl arbetat som både VD, Sälj- och marknadschef, samt CFO i både små och större ägarstyrda bolag samt börsbolag.

” – Jag ser fram emot att få vara med och bidra till Goodfellows tillväxt och ser fantastiska möjligheter att tillsammans med kunder och medarbetare ta nästa steg i bolagets utveckling,” säger Karl Malmström, som också har varit kund till Goodfellows i många år.

I takt med att Karl kommer in i verksamheten kommer expansion ske på flera sätt. ”- Vi har ambitionen att växa både organiskt och genom förvärv. Verksamheten är idag stark i Göteborgsregionen, men vi ser stora möjligheter att växa även geografiskt över landet.” säger Karl Malmström.

”-Det känns oerhört inspirerande och kul att nu få med Karl Malmström ombord. Karls bakgrund och erfarenhet är helt i linje med våra ambitioner att fortsätta vår tillväxtresa” säger Josef Bilek, grundare och VD för Goodfellows IT.

”-Vi har sedan starten byggt ett starkt fundament med hög kundnöjdhet, ett starkt team och en affärsmodell som kunder efterfrågar. Nu tar vi nästa steg och det skall bli oerhört kul att arbeta tillsammans med Karl och Josef mot nya höjder”, säger Sven Atterhed, grundare och styrelseordförande för Goodfellows.

• Konsultverksamhet

• it-säkerhet
  • it-support
  • it-drift
  • ägare
  • entreprenör
  • it-strategi
  • microsoft partner
  • it-stöd
  • connect sverige
  • tillväxt
  • office 365

• Västra Götaland

Goodfellows är en affärspartner som hjälper tillväxtföretag att frigöra tid, spara pengar och jobba smartare till en fast månadskostnad genom behovsanpassade lösningar inom IT och inköp. På det sättet har våra kunder råd att fokusera helhjärtat på sin egen affärsutveckling. När vi blir en resurs på utsidan lovar vi att lönsamheten kan flytta in.

Karl Malmström

Presskontakt VD & Koncernchef Koncernchef 0739-414758