Goodyears SoundComfort framröstad till årets produkt

Goodyears SoundComfort framröstad till årets produkt

Goodyears bullerreducerande teknologi SoundComfort har röstats fram till Årets produkt 2019 av konsumenter i Belgien och Nederländerna.

Konsumentundersökningen utfördes av det internationella marknads- och konsumentundersökningsföretaget Nielsen och frågade 5 000 personer om deras åsikter om produktinnovation. Det är den största undersökningen i sitt slag i världen.

SoundComfort-teknologin är ett utmärkt exempel på Goodyears mål att föra däckinnovationen framåt för att uppfylla konsumenternas och marknadens behov. Bilmotorerna blir tystare, särskilt sedan introduktionen av el- och hybridbilar. Detta leder till att buller som orsakas av däck blir mer märkbart.

Goodyears SoundComfort-teknologi använder ett polyuretanskum med öppna celler som fästs på däckets inneryta, vilket minskar luftvibrationer. Tekniken halverar bullret och kan sänka ljudnivån i kupén med upp till 4 decibel, vilket ger en märkbart tystare resa för förare och passagerare[1]. Innovationen påverkar varken hastighet eller prestanda och skummet är dessutom lätt nog för att inte påverka fordonets bränsleförbrukning1.

[1] Bullerreducerings- och bilprestandatester utfördes i februari 2018, januari 2018, november 2017 och oktober 2011. Testerna använde 245/40R18-däck på en Audi A8 och utfördes på GIC*L:s bullertestbana.

Goodyear är ett av världens största däckföretag. Företaget har cirka 64 000 anställda och tillverkning på mer än 47 anläggningar i 21 länder över hela världen. På dess två innovationscenter i Akron, Ohio och Colmar-Berg, Luxemburg, utvecklas toppmoderna produkter och tjänster som sätter branschstandarden för teknik och prestanda. För mer information om Goodyear och dess produkter, besök www.goodyear.com/corporate