Chromebook till Sverige - datorn skapad för webben

För några år sedan började vi bygga en datorupplevelse som skulle vara snabbare, enklare, säkrare och billigare. Idag tar vi denna upplevelse till Sverige med lanseringen av Chromebooks från Samsung och Acer.

Chromebooks erbjuder kort och gott en bekymmersfri användarupplevelse med inbyggd säkerhet och automatiska uppdateringar. Om du redan är en aktiv användare av produkter som Google Sök, Gmail, Drive, Maps, YouTube eller Google+ Hangouts, kommer du uppleva att allt fungerar sömlöst. Chromebook är helt enkelt skapad för webben. Med 100 GB gratis lagringsutrymme i Google Drive* har du också tillgång till alla dina dokument när som helst och var som helst.

För de som dagligen använder molnet blir Chromebook en naturlig huvuddator medan många andra använder den som en perfekt extradator för att hantera mejl, dela dokument och umgås, exempelvis via Hangouts. Den är också lätt att dela familjemedlemmar eller kollegor emellan, då varje person kan ha ett separat konto med egna filer, appar och inställningar.

Försäljningen av Chromebooks i Storbritannien står just nu för mer än 10 procent av bärbara datorer hos Currys PC World - Storbritanniens största elektronik-kedja. Och i USA har Samsung Chromebook toppat Amazons bästsäljarlista för bärbara datorer varje dag sedan de lanserades för 150 dagar sedan.

Samsung Chromebook är en av de lättaste bärbara datorerna på marknaden. Med en vikt på endast 1,1 kg och en tjocklek på bara 17,5 mm är den perfekt att bära runt. Trots sin kompakta design är den fullpackad med prestanda, 6,5 timmars batteritid för den typiska användaren, en starttid på under 10 sekunder och visning av högupplösta filmer i 1080p.

Samsung Chromebook kommer att vara tillgänglig i Sverige idag från 2990 kr hos Elgiganten, både online och i butik, samt online hos Komplett och Dustin.

Acer C7 Chromebook är snabb, startar på 18 sekunder och drivs av en Intel Celeron-processor. Den har ett fullständigt tangentbord, fullt klickbar styrplatta, en extra ljusstark 11,6-tums skärm, över 4 timmars batteritid och stödjer HD-videos.

Acer C7 Chromebook är tillgänglig online från 2290 kr hos Komplett och Dustin samt hos Elgiganten i butik och online. Dessa Chromebooks finns också tillgängliga för skolor och företag i Sverige.

*Du får 100 GB gratis lagringsutrymme under 2 år från och med det datum du löser in erbjudandet

För mer information vänligen kontakta:

Mia Reynolds

PR-konsult, JustPR