Inbjudan till @Google-seminarium 10 juni 2010

"Det svenska valet - hur media och de politiska partierna kan använda sig av Googles tjänster och Facebook på bästa sätt"

Datum:                      10 juni
Plats:                         Google, Kungsbron 2, 1 trappa
Tid:                            09.00-10.00 presentationer, 10.00 -11.00 demonstrationer av Googles tjänster

Google och Facebook har spelat en stor roll i tidigare politiska val i bland annat USA och Storbritannien. Den 10 juni bjuder vi därför in journalister och bloggare till ett informativt seminarium om hur media och de politiska partierna på bästa sätt kan använda sig av dessa tjänster före, under och efter valet.

Oliver Rickman, Googles kommunikationschef i Storbritannien, delar med sig av erfarenheter från det brittiska valet och representanter från Google och Facebook kommer att ge sin syn på hur användandet av deras tjänster kommer att påverka valet.

Google-tjänster som använts flitigt i tidigare val kommer också att demonstreras på kontoret, bland annat YouTube, Google Trends, Google Alerts och AdWords.

Vänligen meddela Mia senast tisdag 8/6 om ni kan komma: mia.reynolds@justpr.co.uk, mobil 0708 291724. OBS! Begränsat antal platser kvar

• valet
  • google alerts