Googol föreläser om innovation på Scanpack

Innovationsföretaget Googol föreläser om innovation på Scanpack i Göteborg, fredagen den 23 oktober.

Svensk skogsindustri är en mycket viktig del av ryggraden i Sveriges ekonomi. Förra året inledde Googol ett strategiskt samarbete med Innventia för att ta vara på skogsindustrins möjligheter till nya marknadsfördelar.

Googol har sedan dess arbetat aktivt med ett antal av de största aktörerna inom skogsindustrin och hjälpt till med att bygga strukturerade innovationssystem, identifiera nya kommersiella möjligheter, och påbörjat ett flertal projekt som innefattar utveckling och kommersialisering av ett antal nya material och produkter i nära samarbete med tillverkarna.

"Vi är otroligt nöjda med Innventia-samarbetet, och vi ser en mycket stor potential i de projekt som pågår. Det finns många dolda tillgångar och idéer inom skogsindustrin - kommersiella möjligheter som vi ger liv till genom ett strukturerat arbete med innovation och affärsutveckling. Rätt förhållningssätt till innovation är nyckeln som frigör tidigare outnyttjad tillväxtpotential", säger Joachim Cronquist, partner på Googol.

Sverige är ett föregångsland inom forskning och utveckling, och har fler antal patent per capita än något annat land i världen. I det nuvarande ekonomiska klimatet är det av större vikt än någonsin tidigare att utveckla och fördjupa existerande satsningar på forskning och utveckling. Genom att fokusera på strukturerad innovation och effektiv kommersialisering tryggas långsiktig tillväxt och i förlängningen skapas fler arbetstillfällen.

Googols erfarenhet från arbetet med ett stort antal svenska och internationella företag inom flera branscher visar att vägen från forskning till kommersiellt genombrott är kantad av hinder som kan förutses och framgångsrikt hanteras genom rätt förhållningssätt till innovation.

Om du också vill träffa Googol på Scanpack - kom gärna förbi och lyssna på föreläsningen fredagen den 23 oktober kl. 12-12:30 i sektionen "Biopack" på Scanpack-mässan i Göteborg.

Du kan också ta direkt kontakt med Joachim Cronquist på joachim.cronquist@googol.se eller 076-16 57 400. Läs mer om Googol på www.googol.se. Mer information om Innventia finns på www.innventia.se.

• scanpack
  • förpackningar