gop Woodlon består av solida brädor som är designade för att stå emot Nordens skiftande årstider och hårda klimat.

gop lanserar ny serie vackra utegolv för alla väder

Funderar du på att göra om din uteplats? Ett bra utegolv ska inte bara vara snyggt, utan även hålla många år utan krävande underhåll. Vårens nyheter från gop; Woodlon Deco och Woodlon Grande erbjuder bland annat detta och lite till.

Väljer du ett utegolv från gop Woodlon får du en produkt med träets naturligt vackra utseende och känsla, i kombination med plastens mjukhet, väderbeständighet och slitstyrka. Ditt utegolv behåller också sitt utseende år efter år, utan varken ytbehandling eller underhåll. Woodlon består av solida brädor som är designade för att stå emot Nordens skiftande årstider och hårda klimat.

Klassiska gop Woodlon Deco

Är du på jakt efter ett utegolv i solid träkomposit? Ska det vara av klassiskt snitt, greppsäkert och mjukt att gå på? De vackra Woodlon Deco-brädorna har en behagligt rillad yta, som varken skapar sprickor eller släpper ifrån sig stickor som kan skada barn, djur eller vuxna.

Det slitstarka ytskiktet av polyeten kapslar in brädan i 360 grader och skyddar också mot fläckar, ljus och temperaturskiftningar. Den släta baksidan hos Woodlon Deco blir ett naturligt designelement som exempelvis fris eller ram runt golvet. Produkten finns i färgerna ljusgrått och brunt och innehåller 95 procent återvunnet material från träfiber och polyeten.

Exklusiva gop Woodlon Grande

Nya Woodlon Grande, av exklusiv solid träkomposit, ger din uteplats ett rustikt men elegant utseende. Brädornas yta har en naturtrogen trästruktur i slitstark polyeten som kapslar in materialet och gör golvet motståndskraftigt mot bland annat sol, regn och diverse fläckar.

Woodlon Grande finns i färgen valnöt. Golvet är helt fritt från giftiga tillsatser och materialet består av 95 procent återvunnet material från träfiber och polyeten. Samtliga utegolv från gop är även BASTA-registrerade, vilket innebär att de klarar överenskomna egenskapskriterier vad gäller miljö- och hälsofarliga egenskaper.

Varför välja ett utegolv från gop Woodlon?

• Slitstark inkapslad yta ger maximalt skydd mot exempelvis fläckar, blekning, fukt och insekter.
  • Tillverkat av 95 procent återvunnet material från träfiber och polyeten.
  • Fritt från giftiga tillsatser. Inga farliga adhesiver och kemikalier.
  • Mjukt att gå på med ytor garanterat fria från både flisor och stickor.
  • Underhållsfritt, gör att du slipper årlig skötsel med olja, bets och andra skadliga produkter.
  • Formstabilt och beständigt för nordiskt klimat ger solida brädor som inte slår sig eller spricker.
  • 25 års garanti. Lång livslängd sparar både på ekonomi och miljö!

Klicka här för mer inspiration och tips kring utegolv från gop Woodlon.