Gorenje retrokylskåp låter mustaschen växa till stöd för Movember

Movember uppmanar alla män att låta mustaschen växa under hela november månad. Genom detta sätter organisationen Movember fokus på prostata- och testikelcancer och mental hälsa. Gorenje stödjer denna viktiga fråga och har försett Gorenje-kylskåpen i Skandinavien med en mustasch. Dessutom har Gorenje donerat fyra specialtillverkade retrokylskåp till Movember-organisationen och dessa kommer att delas ut till den som samlar in det största beloppet i Danmark, Norge, Sverige och Finland.

Vad är Movember? I november låter män deras mustascher växa för att samla in pengar och öka fokus omkring prostata- och testikelcancer samt mental hälsa. Kvinnorna i Movember stödjer och uppmanar männen i deras liv att involvera sig. Rörelsen startade i Australien 2003 och nu deltar över 3 miljoner människor i mer än 21 länder, och 2012 samlades  984,3 miljoner SEK in. I år hoppas Gorenje att beloppet blir ännu större och ger sitt stöd genom att placera orginala Movember mustascher på alla de ikoniska Gorenje Retro Collection kylskåp som är utställda i butikerna i Danmark, Norge, Sverige och Finland, för att öka uppmärksamheten omkring prostata- och testikelcancer och mental hälsa. Och donera 4 unika svarta Movember Gorenje Retro kylskåp till den nordiska Movember- organisationen (ett var till Sverige, Danmark, Norge och Finland)  som vinst till den som insamlar mest i respektive land.

Vad kan du göra? Never MO alone! Låt mustaschen växa eller stötta mannen i ditt liv och delta i Movember!

Bli en del av Gorenje Group Nordic´s  Movember nätverk. Anmäl dig på www.Movember.com hitta Gorenje Group Nordic gruppen och bli en del av oss. På www.Movember.com kan du också donera ett belopp som stödjer kampen mot prostata- och testikelcancer och sätter fokus på mental hälsa.

Gorenje Retro Collection, är en trendig serie med kombinerade kyl/frysar som förför med sin eleganta och färgglada färgpalett. Du väljer en enastående teknologi med ett charmerande och nostalgiskt uttryck. De rundade formerna i designen kännetecknar hela serien med innovativa, energibesparande och miljövänliga kylskåp. Färgerna uppfyller alla önskningar om särprägel, individualism och uppfriskande färger som den moderna konsumenten har – och så passar de in i olika stiltyper: Chic, Vintage och Funky.