Den gyllene örnen är vår!

Nyhet   •   Jan 12, 2016 18:12 CET

Peter Prevc, världens just nu bästa backhoppare, har toppat en fantastisk säsong med en seger i tysk-österrikiska backhopparveckan. Från Gorenje vill vi gratulera honom till den här fantastiska prestationen. Vi är stolta över att ha kunnat bidra som allmän sponsor till det slovenska laget i nordisk skidsport.

Igår avrundade Prevc en rad otroliga bragder i Bischofshofen med första plats på den sista tävlingen under den 64:e tysk-österrikiska backhopparveckan. Efter tre segrar och en tredjeplats vann Prevc den tysk-österrikiska backhopparveckan och kunde stolt hålla upp den gyllene örnen – vinsten i den här prestigefyllda tävlingen. Prevc har hittills tagit sex förstaplatser i FIS backhoppningscup vilket ger honom en rejäl ledning.

Gorenje Group har sponsrat det slovenska laget i nordisk skidsport i hela 25 år, och vi är stolta över att stötta Peter och hans lagkamrater på vägen till framgång. Varje gång Peter och laget deltar i en tävling får vårt namn ett rejält lyft.

Vi gratulerar Peter Prevc till segern och ser fram emot kommande framgångar!

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.