Den gyllene örnen är vår!

Peter Prevc, världens just nu bästa backhoppare, har toppat en fantastisk säsong med en seger i tysk-österrikiska backhopparveckan. Från Gorenje vill vi gratulera honom till den här fantastiska prestationen. Vi är stolta över att ha kunnat bidra som allmän sponsor till det slovenska laget i nordisk skidsport.

Igår avrundade Prevc en rad otroliga bragder i Bischofshofen med första plats på den sista tävlingen under den 64:e tysk-österrikiska backhopparveckan. Efter tre segrar och en tredjeplats vann Prevc den tysk-österrikiska backhopparveckan och kunde stolt hålla upp den gyllene örnen – vinsten i den här prestigefyllda tävlingen. Prevc har hittills tagit sex förstaplatser i FIS backhoppningscup vilket ger honom en rejäl ledning.

Gorenje Group har sponsrat det slovenska laget i nordisk skidsport i hela 25 år, och vi är stolta över att stötta Peter och hans lagkamrater på vägen till framgång. Varje gång Peter och laget deltar i en tävling får vårt namn ett rejält lyft.

Vi gratulerar Peter Prevc till segern och ser fram emot kommande framgångar!

• slovenien
  • backhoppning