2000 lägerdeltagare från Side by Side by El Sistema ger konsert i Scandinavium!

Den 16-20 juni är det dags för det stora musiklägret Side by Side by El Sistema i Göteborg. Då samlas barn och unga från hela världen för att spela i orkester, sjunga i kör, skapa och utvecklas tillsammans. I år är det femårsjubileum för Side by Side och det firas med en stor festivalkonsert i Scandinavium den 19 juni. Då framträder 2000 lägerdeltagare i alla åldrar inklusive musiker ur Göteborgs Symfoniker samt Göteborgs Symfonikers Vokalensemble!

Biljetterna ute till försäljning nu!

Side By Side By El Sistema med Gustavo Dudamel

FESTIVALKONSERT Scandinavium 19 juni kl 15
Det internationella musiklägret Side by Side by El Sistema kulminerar i ett gigantiskt finalfyrverkeri där lägrets alla deltagare medverkar tillsammans med Göteborgs Symfoniker och Göteborgs Symfonikers Vokalensemble. 2000 musiker i alla åldrar samlas på Scandinavium för att spela och sjunga tillsammans i en mäktig manifestation för musikens kraft! Konserten dirigeras av Ron Davis Alvarez och Symfonikernas chefsdirigent Santtu-Matias Rouvali.

AVSLUTNINGSKONSERT I Högskolan för scen och musik 20 juni kl 12.30
På onsdagen den 20 juni samlas Side by Sides körer tillsammans med i deltagarna i det nya spåret Folk för en lunchkonsert. Här bjuds det på folkmusik från världens alla hörn och körsång i alla dess former med lägrets körspår och Göteborgs Symfonikers Vokalensemble. Det blir också avslutningen för Förbered dig på en härlig och somrig konsert under ledning av Birgitta Mannerström Molin, Cecilia Martin-Löf, Sten Källman och Erika Risinger. Fri entré.

AVSLUTNINGSKONSERT II Göteborgs Konserthus onsdag 20 juni kl 18
Hela Side by Side 2018 avslutas med en klassisk konsert inne i den magnifika Stora Salen på Göteborgs Konserthus. Här spelar musiklägrets äldsta deltagare sida vid sida med Symfonikerna och Vokalensemblen. Vi bjuds på guldkorn ur den klassiska repertoaren för orkester och kör av tonsättare som Händel, Lars-Erik Larsson, Dvorák och Mahler.

Mer information om konserterna finns här:

Side by Side

Göteborgs Symfoniker, program och konserter