Bryan Adams åter till Scandinavium i vår

I våras släppte Bryan Adams sitt fjortonde studioalbum Shine a light, som han har följer upp med en världsomfattande turné. 2020 gör han tre spelningar i Sverige och den 13 mars är det Göteborgs tur att få ta emot honom. Då uppträder han på Scandinavium för sjätte gången. Första gången han spelade på arenan var 1987 och den senaste 2002.

– Bryan Adams är en riktig trotjänare inom rocken och det är roligt att han hittat tillbaka till Scandinavium. Det är nästan tjugo år sedan som vi fick höra Summer of ´69 i Scandinavium och det är det säkert många som vill uppleva igen, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Biljettsläpp på onsdag
Biljetterna släpps på onsdagen den 25 september klockan 10:00.

Kontaktperson Live Nation:
Anna-Clara Olofsson
Anna-Clara.Olofsson@Livenation.se

Kontaktpersoner Got Event:
Lotta Nibell, VD
lotta.nibell@gotevent.se

Mikael Persson, Kommunikationsansvarig
031- 368 43 02
mikael.persson@gotevent.se

Så här skriver Live Nation i sitt pressmeddelande:

BRYAN ADAMS GÖR TRE SPELNINGAR I SVERIGE I VÅR

Albumaktuella Bryan Adams åker på världsturné med tre stopp i Sverige! Under våren 2020 spelar han på Scandinavium i Göteborg fredag den 13 mars, Ericsson Globe i Stockholm lördag den 14 mars och slutligen på Malmö Arena söndag den 15 mars!

Biljetter släpps 25 september kl 10.00 via LiveNation.se

Sångare, låtskrivare, producent, fotograf, filantrop och aktivist - Bryan Adams kommer tillbaka till Sverige i vår för tre spelningar i Göteborg, Stockholm och Malmö! Adams har släppt 14 studioalbum och sålt 65 miljoner singlar och skivor världen över. Hans senaste album, ”Shine a Light”, gick direkt in som nummer ett på kanadensiska albumlistan tidigare i år. Albumets titelspår ”Shine a Light” är samskriven med Ed Sheeran och på albumet finns duetten ”That’s How Strong Our Love Is” med Jennifer Lopez.

Adams karriär sträcker sig över fyra decennier och har arbetat med alla tänkbara ikoner, från etablerade storheter som Barbra Streisand, Bonnie Raitt, Rod Stewart, Sting och Tina Turner till nutida popstjärnor Ed Sheeran och Taylor Swift som tog Adams ut på scen under sin senaste turné där de sjöng "Summer of '69" tillsammans. Sedan han steg till berömmelse på 80-talet har han byggt upp en enastående musikkatalog. Från “(Everything I Do) I Do It For You”, “Can’t Stop This Thing We Started”, “Summer of ’69” och “Heaven” till “Cuts Like A Knife”, “Have You Ever Really Loved A Woman” och “ Shine A Light ”, Adams fantastiska samling av hits bara fortsätter och fortsätter.

Bryan Adams är en av de mest spännande liveartisterna i världen med sina hits, hans naturliga scennärvaro och otroliga sångröst. Hans passion och unika framträdanden har etablerat honom som en av vår tids bästa rockartister.

Med nytt album välkomnar vi Bryan Adams tillbaka till Sverige 13-15 mars!

13/3 – Scandinavium, Göteborg

14/3 – Ericsson Globe, Stockholm

15/3 – Malmö Arena, Malmö

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till press@livenation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via photorequest.livenation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).

Med reservation för eventuella ändringar. Senast uppdaterad information om våra evenemang hittar du alltid på livenation.se.