Förtydligande kring ljustavlorna utanför Scandinavium och Ullevi

Med anledning av skriverierna kring Nya Tiders reklam på ljustavlorna utanför Scandinavium och Ullevi vill vi förtydliga ett par saker.

Rättigheten att sälja reklamplats på ljustavlorna har överlåtits till en underleverantör. Eftersom Got Events arenor ska vara tillgängliga och välkomnande för alla har ett avtal tagits fram som tydligt reglerar vilken typ av budskap som inte får synas. Bland annat får tavlorna inte nyttjas för reklam som kan uppfattas som sexistisk, könsdiskriminerande, främlingsfientlig eller på annat sätt stötande. Reklamen får inte heller strida mot Got Events och Göteborgs Stads övergripande värderingar eller gällande policyer.

Så fort vi fick kännedom om reklamen så kontaktade vi underleverantören som även de gjorde bedömningen att budskapet stred mot avtalet. Därefter togs reklamen omedelbart bort runt niotiden i morse.

Både vi och vår underleverantör beklagar det inträffade och kommer nu att vidta nödvändiga åtgärder för att det inte ska hända igen.

Göteborgs Stadsarenor är värdefulla ikonbyggnader och vi är väldigt måna om att alla människor ska känna sig välkomna.

• PR, kommunikation

• got event