Harry Potter och Hemligheternas kammare™ In Concert till Scandinavium

Nyhet   •   Jan 25, 2019 12:01 CET

HARRY POTTER characters, names and related indicia are © & ™ Warner Bros. Entertainment Inc. J.K. ROWLING`S WIZARDING WORLD™ J.K. Rowling and Warner Bros. Entertainment Inc. Publishing Rights © JKR. (s19)

Harry Potter och Hemligheternas kammare™ - den andra filmen i en serie av de mest älskade fantasyfilmerna genom tiderna kommer nu till Scandinavium som filmkonsert! Den 24 augusti kan du uppleva när musik, magi och film smälter samman till en förtrollande föreställning. Göteborgs Symfoniker framför John Williams oförglömliga filmmusik live, samtidigt som filmen visas på en gigantiska filmduk.

”Vi är fantastiskt glada att återigen få välkomna Göteborgs Symfoniker till Scandinavium. Det kommer bli en storslagen och magisk kväll tillsammans med Harry Potter, säger Lotta Nibell, Vd Got Event.

Biljettsläpp idag kl. 12:00.

Så här skirver arrangören Göteborgs Konserthus i sitt pressmeddelande:

En unik konsert där filmen Harry Potter och hemligheternas kammare™ visas högupplöst på en jätteduk medan Göteborgs Symfoniker spelar John Williams oförglömliga musik live. Endast en konsert i Scandinavium den 24 augusti kl 18.

Detta blir garanterat en mäktig högtidsstund för alla Harry Potter-fans – att se den andra filmen i serien och höra musiken live med Göteborgs Symfoniker.

I Harry Potter och hemligheternas kammare flyger bilar, träd kämpar tillbaka och en mystisk husande varnar Harry inför starten av hans andra år på Hogwarts. Äventyr och faror väntar när blodskrift på väggen meddelar: Hemligheternas kammare har öppnats. För att rädda Hogwarts måste Harry, Ron och Hermione uppbåda alla sina trollkonster och allt sitt mod.

Scandinavium 24 augusti kl 18

Göteborgs Symfoniker

För mer information och bilder, kontakta:

Stefan Nävermyr, redaktör, 031-726 53 45 stefan@gso.se

HARRY POTTER characters, names and related indicia are © & ™ Warner Bros. Entertainment Inc. J.K. ROWLING’S WIZARDING WORLD™ J.K. Rowling and Warner Bros. Entertainment Inc. Publishing Rights © JKR. (s19)

Brought to you by CineConcerts

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.