”Planet Earth - Live in Concert” kommer till Scandinavium

Fredagen den 4 mars har du möjlighet att uppleva de mest spektakulära scenerna från BBC-dokumentären Planet Earth på en 280 kvadratmeter stor skärm i Scandinavium. Den unika resan till jordens mest magiska platser ackompanjeras stämningsfullt av Prags Filharmoniska Orkester.

Biljetterna släpps fredagen den 25 september kl. 09.00.

Lotta Nibell, vd på Got Event, Göteborgs arena- och evenemangsbolag:

– Planet Earth var fantastisk att se redan i det lilla tv-formatet. Att nu få möjlighet att uppleva de makalösa naturscenerna i gigantiskt storbildsformat tillsammans med utsökt livemusik tänker i alla fall inte jag missa.

Konferencier är Sveriges mest folkkära och kända naturförmedlare Martin Emtenäs. Han kommer att leda publiken genom filmen och berätta fascinerande historier om naturen och djuren vi får följa.

”Planet Earth - Live in Concert” presenteras av BBC Worldwide och FKP Scorpio.

BAKGRUND

Planet Earth visar dig världen på ett helt nytt sätt, tar med dig till platser du aldrig tidigare upplevt och ger dig oförglömliga minnen. Dokumentärserien har i endast visats på TV – fram tills nu. Tidigt i vår får du möjligheten att uppleva de fantastiska vyerna, oväntade historierna och mest dramatiska ögonblicken från serien i en unikt sammansatt film. Filmen kommer att visas på en 280 kvadratmeter stor duk i HD-kvalitet.

Den magnifika dokumentärserien tog över fem år att filma. 40 olika filmteam besökte över 200 olika platser världen över för att fånga de olika scenerna. Planet Earth är filmad på land, under vatten och från luften – allt för att skapa den ultimata upplevelsen.

Dokumentärserien är filmaren Alistair Fothergills mästerverk. Den har vunnit flera priser och blivit hyllad av både kritiker och publik. George Fenton, prisbelönad för att ha skapat musik till filmer som No Country for Old Men och Groundhog Day, ligger bakom den stämningsfulla musiken som tonsätter naturvyerna.

Martin Emtenäs – Sveriges mest folkkära och kända naturförmedlare – kommer leda dig genom filmen och berätta fascinerande historier om naturen och djuren vi får följa. Martin har under tio års tid lett programmet Mitt i naturen och är journalist, författare och föreläsare. Med sina egna resor jorden runt i ryggen och sin stora passion för djur och natur kommer Martin Emtenäs agera konferencier för föreställningen.

För att maximera upplevelsen kommer Prags Filharmoniska Orkester under ledning av dirigenten Matthew Freeman framföra George Fentons soundtrack live. Musiken kommer att följa dig genom de scenarion som utspelas på storskärmen.

Planet Earth Live är en storslagen och vacker kärleksförklaring till planeten jorden, och en unik upplevelse som du sent kommer glömma.

För mer information vänligen kontakta:

Lotta Nibell, vd Got Event, 031-368 43 70

Mikael Persson, PR- & informationsansvarig Got Event, 031 – 368 43 02