Scandinavium och Göteborg först ut i Melodifestivalen 2016!

Idag offentliggjorde Sveriges Television vilka städer som får besök av Melodifestivalen 2016. Got Event är så klart väldigt glada att ännu en gång få förmånen att arrangera ett av Sveriges mäktigaste evenemang. Och extra roligt är det förstås att Scandinavium blir premiärarena för den första deltävlingen som avgörs den 6 februari nästa år.

Biljetterna släpps torsdagen den 29 oktober.

Att få uppleva denna musikfest live är en alldeles extravagant upplevelse. Vi vet sedan tidigare att matinéföreställningarna på lördagarna blir en fantastisk fest för barnfamiljen, fredagarnas genrep är bästa sättet för de som vill se bidragen först av alla och att få uppleva själva TV-sändningen på plats i arenan, det är något alldeles speciellt.

Det blir tre föreställningar i Scandinavium:
Fredag 5 februari - Genrep
Lördag 6 februari - Matinégenrep
Lördag 6 februari - Deltävling 1

Det är SVT som producerar tv-programmen och presenterar Melodifestivalen 2016 tillsammans med Live Nation och Blixten & Co.

För mer information vänligen kontakta:
Mikael Persson, PR- & informationsansvarig Got Event, 031 – 368 43 02