The Cure till Scandinavium

Onsdagen den 12 oktober nästa år spelar det klassiska 80-talsbandet The Cure i Scandinavium. Biljetterna släpps nästa måndag, 30 november, klockan 09.00.

Lotta Nibell, vd på Göteborgs evenemangs- och arenabolag på Got Event:

– Oerhört roligt att The Cure kommer till Scandinavium, det är ett klassiskt 80-talsband som många säkert vill uppleva live. Vem har inte en relation till den fantastiska låten "Friday I'm in Love"?

Så här skriver arrangören Live Nation i sitt pressmeddelande

”THE CURE TILL STOCKHOLM OCH GÖTEBORG

The Cure åker ut på stor Europaturné nästa höst och spelar 30 konserter i 17 länder på deras första stora turné i Europa sedan 2008.Den 9 oktober spelar The Cure på Ericsson Globe i Stockholm och den 12 oktober spelar de på Scandinavium i Göteborg.

Biljetterna till dessa efterlängtade konserter släpps på måndag den 30 november kl 9.00.

De senaste sju åren har bandet gjort några väl utvalda konserter i London och spelat på de flesta av de största Europeiska festivalerna, såsom Roskilde, Werchter, Reading & Leeds, Pinkpop, Hurricane & Southside, Paleo, BBK, Belfort, Optimus Alive!, Primavera, Frequency, Electric Picninc, Bestival…

På ”THE CURE TOUR 2016” ser vi Robert Smith (sång/gitarr), Simon Gallup (bas), Jason Cooper (trummor), Roger O’Donnell (klaviatur) och Reeves Gabrels (gitarr) som kommer utforska 37 år av Cure-låtar, blanda hits med rariteter, favoriter med ännu ej släppta alster, i en helt ny scenproduktion som vi lovar inte kommer göra någon besviken.

Supportakt på hela turnén kommer vara The Twilight Sad.

9.10 - Ericsson Globe, Stockholm
12.10 - Scandinavium, Göteborg

Biljetter
Biljetterna släpps den 30 november kl 9.00.

Biljetterna kostar 475-625 kr + serviceavgift och säljs via www.LiveNation.se, Ticnet.se / 077-170 70 70, Ticnetombud samt Got Event Biljett 031-81 10 20.

Kristofer Åkesson, 08-665 01 22, Kristofer.Akesson@LiveNation.se

Pressbiljetter & fotopass
Ansökan om köp av pressbiljett skickas till Press@LiveNation.se. Det är viktigt att du skickar en förfrågan per artist/evenemang och att du i ämnesraden anger vilken artist/evenemang det gäller.

Fotopass-ansökan görs via Photorequest.LiveNation.se (notera att godkänt fotopass inte gäller som biljett).”