Världsstjärnan Mariah Carey till Scandinavium!

Nu är det klart att världsartisten Mariah Carey kommer till Göteborg och Scandinavium med sin hyllade julshow "All I Want For Christmas Is You" den 3 december 2018.

Biljettsläpp fredagen den 8 juni kl. 10:00

Så här skriver arrangören Live Nation i sitt pressmeddelande:

Världsstjärnan Mariah Carey till Sverige med julkonserten "All I Want For Christmas Is You"

3 december 2018 Scandinavium

Julafton kommer tidigt i år! Världsstjärnan, sångundret och den internationella ikonen Mariah Carey meddelar idag att hon återvänder till Europa med sin oerhört framgångsrika och kritikerrosade turné ”All I Want For Christmas Is You” med start i november. Turnén kommer till Göteborg och Scandinavium 3 december. Den spektakulära föreställningen med Mariah Careys mest hyllade och älskade jullåtar och kända hits. ”All I Want For Christmas Is You” är den perfekta julklappen!

Biljetterna till Mariah Careys “All I Want For Christmas Is You”-turné släpps fredag 8 juni kl 10.00 via www.livenation.se/artist/mariah-carey

Efter att ha hänfört publiken förra året, mottog turnén ”All I Want For Christmas Is You” fantastiska recensioner från kritiker likväl som från fans över kontinenten. "Storslaget, känslosamt, gnistrande med extra allt", sa The Guardian, medan Daily Telegraph ståtade med "En briljant tillställning, oemotståndlig glädje". Utannonserad som "En extravagant fest" av The Independent och "Det är allt vi vill ha i jul", enligt Evening Standard är ”All I Want For Christmas Is You”-turnén denna juls stora höjdpunkt.

Mariah Carey är världens bäst säljande kvinnliga artist genom tiderna med mer än 200 miljoner sålda album fram till idag. Dessutom har hon haft 18 listettor på U.S. Billboard Hot 100, vilket är fler än någon annan artist historiskt sett. Superstjärnan är synonym med julen tack vare den omåttligt populära hiten ”All I Want For Christmas Is You”. Den tidlösa jullåten som hon skrev och producerade tidigt in sin karriär är varje år lika populär på Billboard's Holiday Digital Songs, Holiday Hot 100 och Holiday Streaming Songs-listor.Mariah’s jul-album, ”Merry Christmas” har sålt 14 miljoner exemplar världen över.

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

1 december Norge, Stavanger Sormarka Arena

3 december Sverige, Göteborg Scandinavium

4 december Danmark, Köpenhamn Royal Arena

5 december Tyskland, Berlin Mercedes-Benz Arena

7 december Frankrike, Paris Accor Arena

9 december Storbritannien, Nottingham Motorpoint Arena

10 december Storbritannien, Leeds First Direct Arena

11 december Storbritannien, London The O2

13 december Holland, Amsterdam Ziggo Dome

14 december Belgien, Bryssel Forest National

Om Mariah Carey

MariahCareyärpopfenomenet som med sin otroliga sångröst nått ikonstatus över hela världen. Som världens bäst säljande kvinnliga artist har hon såltöver 220 miljoneralbum. 17 avhennes 18 listettorpåBillboardHot ’100iUSAärskrivnaavhennesjälv, däribland "Fantasy", "AlwaysBeMyBaby", "Hero", "TouchMyBody", "OneSweetDay” och ”WeBelongTogether”, vilketärmerän vad någonannansoloartist haft förut.

Medhennesutmärkandefemoktavbredasångintervall, produktivalåtskrivandeochproducenttalang harMariahdefinieratdenmodernapop-artisten. HonharblivitbelönadmedfleraGrammyAwardssomsångare / låtskrivare / producent, ochblandhennesotaligautmärkelserfinns 21 AmericanMusicAwards, Billboards "ArtistoftheDecade" Award, världensbästsäljandekvinnligaartistdettamillennium "ochBMI:s" IconAward "förenaståendeprestationerinomlåtskrivande”.

Hon har toppat listor och spelat för fullsatta arenor över hela världen. Hennes kombination av olika unika talanger har inspirerat dedikerade fans och satt ny standard för skicklighet inom musikbranschen.

Mariah Careys ständiga inverkan på musikbranschen har lämnat ett stort avtryck även utanför musikvärlden. I höst har dokumentären "Mariahs värld", där hon ger tittarna inblick i hennes hektiska liv, internationell premiär på Tv-kanalen E!.

Utöver sina sånginsatser har Mariah haft betydande roller i kritikerrosade filmer så som ”Precious” (2009) och Lee Daniels ”The Butler” (2013). Förra året gjorde hon regissörsdebut med Hallmarks högtidsfilm ”A Christmas Melody”, i vilken hon också agerade. Hon har mottagit Congressional Award för att hon generöst givit tid och energi till en rad filantropiska projekt nära hennes hjärta, inklusive Save the Music, Make-A-Wish Foundation, World Hunger Relief och Elton John AIDS Foundation, bland många andra. Mariah är aktiv inom ett flertal välgörenhetsorganisationer inriktade på att hjälpa barn, både i USA och internationellt. Hon grundade Camp Mariah i samarbete med Fresh Air Fund, ett projekt för innerstadsbarns karriärsutveckling.

Anna-Clara Olofsson
Marketing & PR Manager.