90 ungdomar sommarjobbar på Got Event

I samarbete med Higab och Liseberg har Got Event skapat möjlighet för 90 ungdomar att sommarjobba på Ullevi, Gamla Ullevi, Scandinavium och Frölundaborg.

– Det är jätteroligt att kunna bidra med extra ferieplatser i staden i dessa märkliga tider. Normalt sett brukar vi ha mellan sex och åtta sommarjobbare men tack vare våra kreativa platschefer lyckades vi hitta arbetsuppgifter till betydligt fler. Det finns alltid uppgifter som behöver göras på stadens stora arenor, säger Got Events HR-chef Lena Moen.

Eftersom alla ungdomar som blivit tilldelade en ferieplats inom barn- och äldrevården inte fick arbeta där på grund av Covid-19 så var Göteborgs Stad i akut behov av att hitta 1 500 nya platser. I diskussion med Higab, som äger arenorna, och Got Events platschefer gick det att hitta många arbetsuppgifter. Om bara någon kunde handleda ungdomarna. När Liseberg lovade att rekrytera handledare föll allt på plats.

Nu är Alva Biström, Annica Huda, Kevin Andersson Sumalee, Axel Emanuelsson och Linda Christensen redan på plats för att förbereda arbetsuppgifterna tillsammans med arenornas platschefer. Främst handlar det om underhålls- och förbättringsarbeten. Den 15 juni kommer första kullen. Då kommer 50 elever från årskurs 9. Andra kullen kommer den 27 juli och då är det 40 elever från gymnasiet.

- Jag ser fram emot att få välkomna alla sommarjobbare och hoppas de ska trivas hos oss. Jag vill också berömma alla inblandade parter för ett konstruktivt samarbete som möjliggör en bra start på arbetslivet för kommande generation, säger Got Events vd Lotta Nibell.

För mer information vänligen kontakta:

Lena Moen, HR-chef Got Event
lena.moen@gotevent.se

Lotta Nibell, vd Got Event
lotta.nibell@gotevent.se

• got event

Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor; Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Scandinavium, Träningshallen, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.

Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska Ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport.

Varje år besöker cirka 2 miljoner människor ungefär 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Dessutom välkomnar vi årligen nästan en halv miljon badbesökare till Valhallabadet.

Vi är cirka 140 medarbetare som ger allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!