Gothenburg Horse Show blickar mot 40-årsjubileum och dubbla världscupfinaler 2016

Gothenburg Horse Shows 39:e upplaga blev precis som vanligt – en gigantisk publiksuccé med nästan 70 000 besökare under totalt fem dagar.

– Det var mitt första Gothenburg Horse Show som vd på Got Event och jag måste säga att jag är oerhört imponerad. Hela Göteborg sluter upp bakom tävlingarna, publiken är fantastisk och ryttarna öser lovord över arrangemanget, säger en nöjd Lotta Nibell, vd på arrangerande Got Event.

2015 är ungdomens år i Göteborg och det tog även årets tävlingar fasta på med flertalet tävlingsklasser för unga ryttare. Bland annat hade onsdagskvällen ett tydligt ungdomstema.

– Det är viktigt för unga ryttare att få möjlighet att tävla mot utländska ekipage på en internationell arena. Det ger värdefull erfarenhet för fortsatt internationellt tävlande, säger Tomas Torgersen, tävlingsledare på Gothenburg Horse Show.

Nästa år fyller Gothenburg Horse Show 40 år och dessutom avgörs finalerna i både hoppning och dressyr i Scandinavium och Göteborg. Jubileet kommer att firas över tid, på många olika sätt och vid nästa års tävlingar kommer det definitivt att märkas att det är ett jubileumsår. Förutom olika aktiviteter och uppträdanden mellan tävlingarna bjuds också speciella gäster in som varit med ända från början. Definitivt något att längta efter. Biljetterna släpps redan den 16 april.

– Jag vill passa på att berömma alla våra fantastiska funktionärer. De arbetar hårt helt oavlönat och utan deras entusiastiska medverkan skulle det aldrig gå att arrangera Gothenburg Horse Show med en så hög kvalité som vi gör, avslutar Lotta Nibell.

Publiksiffra 2015: 69 409

Biljetterna till nästa års tävlingar släpps redan den 16 april.

För mer information vänligen kontakta:
Lotta Nibell, vd, 031-368 43 70