Cecilia Wernesten ersätter Hanna Bogren i Körsbärsträdgården

Cecilia Wernesten ersätter Hanna Bogren i Rimas Tuminas uppsättning av Körsbärsträdgården på Göteborgs Stadsteaters Stora scen. Körsbärsträdgården har premiär torsdag 20 april kl 19. Föreställningen har nypremiär 1 september. CECILIA WERNESTEN Skådespelare. Utbildad vid Teaterhögskolan i Malmö och Skara skolscen. Gjorde praktik på Sörmlands Länsteater. Medverkade i Malmö Teaterhögskolas slutproduktioner av Ett drömspel av August Strindberg, och Frankenstein – ur tjänstemännens levnad av Wolfgang Deichsel. Medverkade i Strindbergs Fadren på Teater Plaza, Stockholm och hösten 05 i Pinocchio på Malmö Dramatiska Teater. Senast aktuell i Flickan på Henriksdalsberget på Statens Teaterskole i Köpenhamn. Gör rollen som Anja i Körsbärsträdgården. AV Anton Tjechov ÖVERSÄTTNING Lars Kleberg REGI Rimas Tuminas SCENOGRAFI & KOSTYM Adomas Jacovskis MUSIK Faustas Latenas DRAMATURG Per Arne Tjäder LJUS Max Mitle MASK Ingela Collin MED Carina Boberg, Mirja Burlin, Eivin Dahlgren, Fredrik Evers, Göran Forsmark, Johan Gry, Johan Karlberg, Daniel Larsson, Thomas Nystedt, Anna Persson, Mariann Rudberg, Cecilia Wernesten Föreställningens längd ca 2.45 inklusive en paus För ytterligare information eller bokning av intervjuer, vänligen kontakta marknadsavdelningen Göteborgs Stadsteater. http://www.stadsteatern.goteborg.se Elin Högberg phone:+46 (0)31- 708 71 14 elin.hogberg@stadsteatern.goteborg.se Åsa Friberg phone:+46 (0)31- 708 71 15 asa.friberg@stadsteatern.goteborg.se Ulrika Sonn, marknadschef phone:+46 (0)31- 708 70 11 e-mail: ulrika.sonn@stadsteatern.goteborg.se Elin Högberg Marknadsavdelningen Göteborgs Stadsteater Box 5094 402 22 Göteborg phone:+46 (0)31-7087114 fax:+46 (0)31- 7087117 e-mail: elin.hogberg@stadsteatern.goteborg.se http://www.stadsteatern.goteborg.se