Inbjudan presskonferens: BACKA TEATER AVSLÖJAR SÄSONGEN 09/10 Torsdag 16/4 kl 13.30

Efter två utsålda år med succéer som Mattias Anderssons "Brott och straff", Farnaz Arbabis "Måsen" och Twisted Feets "Det sjunde blinget" är det dags för Backa Teater att avslöja vilka produktioner fabrikslokalen kommer att fyllas med säsongen 09/10.

Teaterns konstnärliga ledare Mattias Andersson kommer också att berätta mer om Gangs of Gothenburg, spelårets första premiär. På plats finns America Vera-Zavala och Nabila Abdul Fattah för att berätta om den pågående researchen. Fler detaljer kommer att släppas, bla hur filmaren Ruben Östlund medverkar i projektet.

Tid för enskilda intervjuer finns i samband med presskonferensen.

Tid och plats:
Torsdag 16 april kl 13.30-ca 14.30