Sista dansen - tack och hej!

På söndag spelas Sista dansen för sista gången. Inger Hayman, Gerd Hegnell, Ann Lundgren och de övriga i ensemblen har då gett 102 stycken fullsatta föreställningar och 57,436 personer har då sett den. En succé som saknar motstycke och som fått folk att gå man ur huse för att ta sig till teatern.

-Det är helt fantastiskt! Detta hade vi aldrig kunnat drömma om. Jag är stolt och glad och vill tacka den fantastiska ensemblen som har slitit så hårt och dessutom lyckats stå på benen under hela spelperioden, säger regissören Carin Mannheimer. Carin kommer även själv att sitta i salongen när Sista dansen spelas för sista gången.

På scen har vi kunnat se Inger Hayman, Gerd Hegnell, Ann Lundgren, Anna Bjelkerud, Carina Boberg, Anna Persson, Eivin Dahlgren, Marie Delleskog, Sven-Åke Gustavsson, Åsa-Lena Hjelm, Henric Holmberg, Peter Harryson, Mats Nahlin, Thomas Nystedt, Tito Pencheff samt Berit Hallén, Setare Alidost, Christine Jonsson, Karin Gillberg och Jonas Karlberg.

Presskontakt:

Frida hallberg