Skådespelaren Henric Holmberg fortsätter ta passagerare på bildningsresa

Henric beskriver Ordverkstan som "en slags workshop med åskådare, ett slags talarträning/bildningsresa/dikt-show". Det lilla formatet och idén föll omedelbart publiken på läppen och den 3 mars drar den fjärde omgången igång igen nere i Göteborg Stadsteaters gamla repsal. Som alltid arbetar Henric Holmberg inför åskådare med skådespelarelever och andra som är intresserade av det talade ordets konst. Texter analyseras och tolkas i ett samtal om tankeinnehåll och form. Även publiken kan delta. Finalen för vårens Ordverkstad flyttas till Nya Studion för att kunna erbjuda fler intresserade plats. Henric Holmberg skriver: -I vår ska vi bl a fördjupa oss i gamla svenska texter från 16-, 17- och 1800-talet. Kända stycken som Lars Wivallius "Klage-Wijsa Öfwer Thenna torra och kalla Wååhr", C M Bellmans "Stolta Stad", E Tegnérs "Det eviga" och Viktor Rydbergs "Kantat 1877". Men också okända bitar vi hämtar upp ur arkiven. De mycket populära biljetterna släpps tisdag 20 februari kl 12. Ordverkstan våren 2007 på Göteborgs Stadsteater: lördag 3 mars kl 15, Gamla Repsalen gäst artisten Martin Bagge 90 kr lördag 10 mars kl 15, Gamla Repsalen gäst skådespelaren Rasmus Lindgren 90 kr lördag 17 mars kl 15, Gamla Repsalen gäst skådeseplaren Christel Körner 90 kr lördag 24 mars kl 18 Final på Nya Studion! Med anledning av det stora intresset från publiken flyttar Ordverkstan upp till Nya Studion där fler får plats! gäster Iwar Wiklander, Lasse Pierrou, Olivia Bergdahl m fl 120 kr Paketpris Ordverkstan, alla fyra tillfällen: 300 kr För ytterligare information vänligen kontakta Marknadsavdelningen Göteborgs Stadsteater: Ulrika Sonn, Marknadschef 031-7087011 ulrik.sonn@stadtsteatern.goteborg.se Elin Högberg, Marknadsavdelningen 031-7087114 elin.hogberg@stadtsteatern.goteborg.se med vänliga hälsningar Göteborgs Stadsteater / Marknadsavd