TILLFÄLLE ATT FOTOGRAFERA, FILMA OCH TA LJUD FRÅN BUTTERFLY KISS!

FREDAG 12 SEPTEMBER KL. 12.40-13.00

Göteborgs Stadsteater inbjuder press, TV och radio att fotografera, filma och ta upp ljud ur Butterfly Kiss nu på fredag 12 september.
Vi visar scener i full mask & kostym, med ljus, musik och videoprojektioner.
OBS! Intervjuer med ensemble, regissör och det övriga konstnärliga teamet måste göras utanför denna tid. Kontakta Frida Hallberg, se nedan.

Välkommen!

Foto/film och ljudupptagningstillfälle
BUTTERFLY KISS
Fredag 12 september kl 12.40- ca 13.00
Göteborgs Stadsteater, Nya Studion.
Ingång via huvudentrén, Götaplatsen.
OSA senast torsdag 11 september till undertecknad.
Teaterns egna pressbilder kan laddas ner från hemsidan samma dag.

Presskontakt:
Frida Hallberg, Marknadsavdelningen
frida.hallberg@stadsteatern.goteborg.se

Ulrika Sonn, Marknadschef

Butterfly Kiss- En suggestiv och filmisk föreställning om ett mord

I sextiotalets USA sitter Lily i fängelse. Anklagad för mord på sin mamma. Cellen transformeras till vardagsrum, nerblodat kök, strand i Miami, bar, sjukhus. Ett spännande pussel läggs fram bit för bit tills den otäcka sanningen träder fram. Det avgörande ögonblicket är nära...

Nattsvart humor, tryckt stämning, klaustrofobisk känsla. Med suggestiv musik i kombination med videoprojektioner skapas en filmisk föreställning i surrealistisk David Lynch-anda. I regi av Malin Stenberg i tätt samarbete med videokonstnären Andreas Nilsson. Specialkomponerad musik av musikerna Anders Blad och Daniel Ekborg.

Malin Stenberg regisserade 2003 succéföreställningen Girlpower på Backa Teater. Vidare har hon arbetat på folkteatern i Göteborg, Stockholms Stadsteater, Unga Riks, Dramaten mfl. Senast regisserade hon Anna Larssons hemliga dagbok på Dramaten och Nattblind på Östgötateatern.

Konstnären och regissören Andreas Nilsson har visat videoverk och måleri sedan 2000 både i Sverige och internationellt. Som videoregissör står han bakom musikvideos till grupper som The Knife, Depeche Mode, Moby mfl. Han är även gitarrist i Silverbullit.

BUTTERFLY KISS
Sverigepremiär fredag 19 september
Nya Studion
AV Phyllis Nagy ÖVERSÄTTNING Eva Östergren REGI Malin Stenberg