Vi närmar oss höstens första premiär!

Fredag 7 september har vi premiär på Romeo & Julia på Stora Scen. Vi välkomnar press att boka in enskilda intervjuer och/eller fototillfällen. Fem gryningar, sedan är allt över Shakespeares berömda kärlekssaga behöver knappast någon närmare förklaring. Under fem intensiva dygn hinner de unga mötas, gifta sig, skiljas åt och dö. Pjäsen innehåller allt från komedi till djupaste tragedi och finstämd poesi. Den är både våldsam, vacker, sorglig och rolig. I en nutidsversion regisserad av Maria Löfgren som senast iscensatte Jösses flickor - Återkomsten på Stockholms Stadsteater, innehas titelrollerna av Emelie Jonsson, senast aktuell i komedin Lilla Livet på Göteborgs Stadsteater, och Jonatan Rodriguez, välbekant för en större publik genom sina roller i TV-serierna Tre kronor och Saltön. Föreställningen fylls med livemusik, bl a framförs låtar ur Håkan Hellströms repertoar. Kontakta oss gärna för mer information, bokning av intervjuer, fototillfälle mm! Våra egna pressbilder finns från och med v. 35 att ladda ner från vår hemsida. Länk direkt: http://www.stadsteatern.goteborg.se/press/pressbilder/aktuellt/ AV William Shakespeare REGI Maria Löfgren ÖVERSÄTTNING Göran O Eriksson DRAMATURG Per-Arne Tjäder SCENOGRAFI Heidi Saikkonen KOSTYM Lili Riksén KOREGRAF Dorte Olesen LJUS Charlie Åström MASK Maria Agaton I ROLLERNA: ROMEO Jonatan Rodriguez JULIA Emelie Jonsson MERCUTIO Mia Höglund-Melin TYBALT Mårten Svedberg* BENVOLIO Bahador Foladi PARIS Nils Dernevik* ABRAM Anna Persson HERR CAPULET Ralph Carlsson FRU CAPULET Lisa Lindgren HERR MONTAGUE Christer Fjällström FRU MONTAGUE Anna Bjelkerud CICERONEN m fl - Eric Ericson LAURENCE Thomas Nystedt AMMAN Carina M Johansson * Praktikanter Orkester: KAPELLMÄSTARE Stefan Nilsson, Mattias Bolin, Kristofer Söderström & Jonas Holmberg från Musikhögskolan i Göteborg PRESSKONTAKT Åsa Friberg Tel 031- 708 71 15 e-post asa.friberg@stadsteatern.goteborg.se Ulrika Sonn, marknadschef Tel 031- 708 70 11 e-post ulrika.sonn@stadsteatern.goteborg.se http://www.stadsteatern.goteborg.se/