The Real Group ersätter Dianne Reeves

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 09:07 CET

Den amerikanska jazzsångerskan Dianne Reeves skulle ha framträtt i Göteborgs Konserthus den 5 mars men har ställt in hela sin Europaturné. Svenska röstakrobaterna i the Real Group har på kort varsel ställt upp för att fylla luckan.

Dianne Reeves ställer in vårens Europaturné men har lovat att återkomma till Göteborg i början av nästa år. Hyllade The Real Group ersätter Dianne Reeves, en à cappellagrupp som 2005 firade 20-årsjubileum:

”The Real Group har sjungit tillsammans sedan 1984. Vi träffades när vi pluggade på Kungliga Musikaliska Akademien i Stockholm. Vi har uppträtt i vitt skilda sammanhang och rest över hela världen, blivit utnämnda till världens bästa vokalgrupp av den globalt täckande organisationen CASA (Contemporary A Cappella Society of America) samt har genom åren fått en mängd andra utmärkelser för våra skivor och soloinsatser, priser som tidigare gått till grupper som Singers Unlimited, Manhattan Transfer och Take 6. Vi har mött och arbetat med utländska artister som Barbara Hendricks, Bobby McFerrin, Van Morrison, Sir George Martin och Toots Thielemans. Av de svenska artister som vi uppträtt med kan nämnas Titiyo, Lisa Nilsson, Roland Pöntinen, Mauro Scocco, ABBAs Frida och Povel Ramel. Sammanlagt har vi gjort över 2000 konserter och sålt över
500 000 skivor.”

För mer information, kontakta:
Stefan Nävermyr, redaktör & pressinformation, tel 031 - 726 53 45, 0702-18 20 77

Kommentarer (0)