Gästspel på Lördagskonserten 3 december – Gamla favoriter med nya stjärnor

Gamla favoriter med nya stjärnor blir det på årets sista Lördagskonsert på GöteborgsOperans Skövdescen den 3 december. Studenterna vid operautbildningen på Göteborgs Universitet har tagit för vana att då och då göra ett gästspel på Lördagskonserten. Nu kommer de med ett underbart potpurri av operafavoriter från Mozart till Bizet och Puccini. Det blir smakprov ur operor som Trollflöjten, Figaros börllop, Don Giovanni, La Bohème, Pajazzo etc.

Medverkar gör Frida Engström, Karin Fjellander, Anna-Sara Åberg, Emil Roijer och Jesper Säll. Pianist är Magnus Ricklund.

Som vanligt äger Lördagskonserten rum i Salen på GöteborgsOperans Skövdescen och precis som vanligt är det fri entré. Cafét öppnar en timme för konsertstart.

Niklas Fahlén
0500-443415, 0703-145127