45 000 löpare anmälda till GöteborgsVarvet 2011

GöteborgsVarvet är ännu hetare än tidigare. Idag är det 5 000 fler löpare anmälda till halvmaratonloppet, än motsvarande datum i fjol. Bara under det senaste dygnet har 7 000 löpare anmält sig.

Fram till och med imorgon, den 30 september, kostar en startplats i GöteborgsVarvet 445 kronor, från och med 1 oktober 695 kronor. Anmälningar tas emot i mån av plats, det vill säga till anmälningstaket för GöteborgsVarvet (58 000 löpare) är uppnått.

– De senaste två veckorna har trycket varit extra stort, många vill vara säkra på en plats i loppet och jag tror också att många löpare vill passa på att anmäla sig till den lägre avgiften, säger Bo Edsberger, tävlingsledare för GöteborgsVarvet.

Av de löpare som är anmälda hittills ökar andelen kvinnor mot tidigare. Till GöteborgsVarvet 2011 är andelen anmälda kvinnor just nu 33 %. I 2010 års lopp var andelen kvinnor 31 %.

Tävlingsledare: Bo Edsberger 070-772 78 89.
Marknadsansvarig: Mattias Grahn 070-772 78 87.

Hemsida: www.goteborgsvarvet.com

Regioner

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

GöteborgsVarvet, som mäter en halv maraton, avgörs den 21 maj 2011 för 32:a gången sedan premiären 1980. Under GöteborgsVarvshelgen genomförs även Stav, Special, Mellan, Lilla och Mini GöteborgsVarvet.Totalt förväntas cirka 70 000 löpare delta i något av Varvsloppen under GöteborgsVarvshelgen 20-22 maj 2011.