​Nu kan publiken ha koll på löparna hela Varvet runt

​Nu kan publiken ha koll på löparna hela Varvet runt

Göteborgsvarvet inleder nytt samarbete med eventappen Raceone för att stärka upplevelsen för löpare och publik längs Varvetbanan.

Via appen Raceone kan deltagare dela sitt lopp live, via GPS kombinerat med de officiella resultaten. Publik som följer tävlingen kan se var löparna befinner sig på banan och även få rapporter om när en specifik deltagare förväntas passera en publikplats eller förväntas springa i mål.

- De löpare som väljer att delta i Göteborgsvarvet med Raceone-appen har nu möjlighet att få ännu fler hejarop, eftersom möjligheterna för publiken att ha koll på sina favoritlöpare längs banan ökar avsevärt, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

Marlene Sjöberg, vd och grundare av Raceone, säger så här om det nya samarbetet:

- Vi är jättestolta att vi nu inlett samarbete med ett av världens största löparevenemang. Vi ser fram emot att med Raceone bidra till att förbättra upplevelsen för deltagarna och många av de hundratusentals personer som följer loppet live på plats eller på distans.

Den 39:e upplagan av Göteborgsvarvet arrangeras den 19 maj. Det nya samarbetet innebär även att det finns möjlighet för deltagare och publik att använda Raceone-appen redan den 25 mars i Varvetmilen Göteborg. Raceone finns att ladda ner på App store och Google play.

Marlene Sjöberg, vd Raceone, 070-786 00 89
Bo Edsberger, Varvsgeneral Göteborgsvarvet, 070-772 78 89