Hööks ny huvudpartner till Gothenburg Horse Show

Nu är det klart att Hööks kliver in som huvudpartner till en av världens mest förnämsta ridtävlingar inomhus, Gothenburg Horse Show i Göteborg. Samarbetsavtalet sträcker sig över tre år till och med 2019 års tävlingar.

– Vi är oerhört glada och stolta över att Skandinaviens ledande företag inom hästsportsbranschen valt att samarbeta med oss. Hööks är ett otroligt starkt varumärke inom ridsporten. Dessutom vill vi gärna ha aktiva sponsorer som utnyttjar sitt sponsorskap på ett kreativt och spännande sätt och det är vi övertygande om att Hööks kommer att göra. Vi ser verkligen fram emot ett spännande och utvecklande samarbete, säger Patrik Fredriksson, sälj- och sponsorchef på Got Event som arrangerar Gothenburg Horse Show.

Förutom att leverera profilkläder till evenemangets drygt 300 volontärer är ambitionen att ta fram speciella produkter inför Gothenburg Horse Show.

Varför engagerar ni er i Gothenburg Horse Show?

– Vi tycker det är viktigt att synas där våra kunder befinner sig, både på läktaren och på tävlingsbanan. Genom vårt deltagande så får vi även möjligheten att träffa många av våra kunder på plats i en inspirerande miljö. Att dessutom Göteborg Horse Show har utvecklats till en viktig tävling, inte bara för elitryttarna, utan även som språngbräda för unga lovande ryttare tycker vi är fantastiskt. Och utvecklingen av sporten är något som vi verkligen brinner för och vill hjälpa till med, säger Joachim Höök.

Sedan tidigare är City Gross, Volvo och Agria klara som huvudsponsorer.

FAKTA GOTHENBURG HORSE SHOW
Gothenburg Horse Show är ett årligen återkommande evenemang i Göteborg och en av världens tre största inomhustävlingar för ridsport. Sedan starten våren 1977 har över 2,5 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Tävlingarna är ett samarrangemang mellan Got Event och Svenska Ridsportförbundet tillsammans med Internationella Ridsportförbundet, FEI. 2017 års tävlingar genomförs mellan den 21 - 26 februari.

Vill du veta mer vänligen kontakta:

Patrik Fredriksson, Sälj- och sponsorchef, Got Event, patrik.fredriksson@gotevent.se

Joachim Höök, VD, Hööks Hästsport AB, joachim.hook@hooks.se

• samarbetspartners