Dressyrstjärnan Patrik Kittel utsedd till officiell ambassadör för Gothenburg Horse Show 2016

Som ambassadör för Gothenburg Horse Show kommer Patrik Kittel att ha en viktig roll. Förutom att vara tävlingarnas ”ansikte utåt” kommer han att rapportera ifrån tävlingar ute i Europa och dela med sig av glimtar från sin vardag i sociala kanaler.

– Jag bär med mig många positiva minnen ifrån Gothenburg Horse Show genom åren, så det känns naturligt och hedrande för mig att axla rollen som ambassadör. Tävlingarna håller världsklass-nivå och har stor betydelse för att säkra Sveriges ställning inom ridsporten, säger Patrik Kittel.

Liksom tidigare år satsar Gothenburg Horse Show 2016 på att ge unga ryttare chans att tävla på en högklassig arena och med stor publik. Själv började Patrik Kittel rida som 11-åring och hade höga mål redan från början.

– Jag ville ta mig till OS, vilket jag så småningom också gjorde 2008 i Peking. Att vara målinriktad och att få samla på sig erfarenhet ifrån stora tävlingssammanhang som Gothenburg Horse Show,

är ett viktigt led i att kunna bli framgångsrik inom ridsporten, säger Patrik Kittel.

Förhoppningsvis kvalificerar sig Patrik till världscupsfinalen som äger rum i Scandinavium den 24-28 mars, men alldeles oavsettså kommer han att finnas på plats som representant för Gothenburg Horse Show och vara delaktig i en rad spännande aktiviteter.

Gothenburg Horse Show arrangeras av Got Event, Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag, som driver tio arenor i Göteborg, bland annat Scandinavium.

För ytterligare information:

Tomas Torgersen, tävlingsledare Gothenburg Horse Show, tfn 076-196 83 23