Art Nation och Gothia Cup presenterar årets officiella Gothia Cup låt

Art Nation startades av sångaren och frontmannen Alexander Strandell 2014 och har sedan dess jobbat stenhårt mot att slå på den svenska och internationella musikscenen.

Samma år släppte de 2:a singeln “One is Better Than no One”, Läkare utan gränsers officiella välgörenhetslåt 2014, som var startskottet för debutplattan "Revolution" som släpptes 2015.

Efter plattan var släppt började framgångarna och nomineringarna knacka på Art Nations dörr. De blev nominerade till "Årets Svenska Genombrott" av GAFFA, , var med på Aftonbladets Årsbästalista, och även Englands tidningen Powerplay nominerade albumet till ett av årets bästa album.

Nu är de tillbaka med årets Gothia Cup låt "Better Together", som de har skrivit själva och även ska framföra på självaste invigningen av Gothia Cup 2016 på Ullevi.

Lyssna på låten

• Sociala frågor

• invigning
  • internationellt
  • göteborg
  • gothia cup
  • gamla ullevi
  • fotboll

• Göteborg

Gothia Cup är världens största och mest internationella fotbollsturnering för barn och ungdomar och spelas varje år i Göteborg och i angränsande kommuner. Gothia Cup arrangerades första gången 1975 och årligen deltar över 35 000 spelare i 1600 lag från 80 olika nationer från hela världen. 2010 utnämndes Gothia Cup av Handelskammaren till en av de 12 största svenska ledarskapsbedrifterna i modern tid. 2012 tilldelades Gothia Cup Schenkers logistikpris för sin eventlogistik under turneringen. SKF är huvudpartner till Gothia Cup sedan 2007.