Över 34 timmar live från Gothia Cup – på både Viasat Fotboll och Facebook

Nästa vecka är det avspark för världens största ungdomsturnering, Gothia Cup. Viasat Fotboll direktsänder över 34 timmar från Heden och Gamla Ullevi. Dessutom visas alla sändningarna parallellt hos Viaplays Facebook-sida.

Det är fjärde året i följd som Viasat Fotboll direktsänder från Göteborg och Gothia Cup.

Förutom invigningen på måndag sänder kanalen från gruppspelet på onsdag samt slutspelet och A-finalerna från torsdag till och med lördag. Dessutom upprepar Viasat Fotboll förra årets succé och streamar samtliga sändningar hos Facebook. Den här gången på Viaplays sida, där man genom att bli vän kan följa dramatiken live på sin dator.
På plats har Viasat Fotboll ett starkt team med bland andra UEFA Champions League- och Premier League-kommentatorn Henrik Strömblad, experten Ola Andersson och Frida Nordstrand, reporter. Det kryddas med ett flertal välkända gästexperter som IFK Göteborgs John Alvbåge samt tränarna Peter Gerhardsson (BK Häcken) och Alexander Axén (GAIS).
Sammanlagt sänder Viasat Fotboll över 34 timmar från Gothia Cup som i år gästas av 1 625 lag från 80 olika nationer.

Tv-tider

Måndag 16 juli:

19.55, Viasat Fotboll: Invigningen från Gamla Ullevi

Onsdag 18 juli:

13.35, Viasat Fotboll: Från Heden 4

Gäster: Peter Gerhardsson (tränare, BK Häcken).

Torsdag 19 juli:

12.20, Viasat Fotboll: Från Heden 4

Gäster: John Alvbåge (målvakt, IFK Göteborg), Jesper Jansson (sportchef, Helsingbors IF).

Fredag 20 juli:

12.50, Viasat Fotboll: Från Gamla Ullevi
Gäster: Glenn Hysén (fotbollslegendar).

Lördag 21 juli:

08.25, Viasat Fotboll: Från Gamla Ullevi

Gäster: Alexander Axén (tränare, GAIS).

Kommentatorer: Henrik Strömblad, Per Forsberg, Anders Bjuhr

Experter: Bosse Petersson, Ola Andersson

Reporter: Frida Nordstrand

För bilder och ytterligare information se Viasats presshemsida: http://se.press.viasat.tv

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Darin, tf pressansvarig Viasat Sport. Mobil: 073-699 19 91

Oskar Nyström, tf pressredaktör Viasat Sport. Mobil: 076-805 86 86

Erik Westberg, sportchef Viasat Sport. Mobil: 070-749 04 14

• Fotboll

• viasat

Gothia Cup är världens största och mest internationella fotbollsturnering för barn och ungdomar och spelas varje år i Göteborg och i angränsande kommuner. Gothia Cup arrangerades första gången 1975 och i år deltar över 35 000 spelare i 1625 lag från 80 olika nationer från hela världen. 2010 utnämndes Gothia Cup av Handelskammaren till en av de 12 största svenska ledarskapsbedrifterna i modern tid. 2012 tilldelades Gothia Cup Schenkers logistikpris för sin eventlogistik under turneringen. SKF är huvudpartner till Gothia Cup sedan 2007.