Svenska Tipselitlagen är klara!

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 08:35 CET

Inbjudningarna till årets Gothia Tipselit Trophy har skickats ut och vi kan redan nu meddela att en hel del intressanta lag kommer att vara med och göra upp om den åtråvärda titeln.

Gothia Tipselit Trophy är en inbjudningsklass för lag med spelare födda 1996 och senare. 12 Tipselit-lag från Sverige gör upp om titeln mot 12 speciellt inbjudna lag från resten av världen.

Nu kan vi presentera de 12 Tipselitlagen från Sverige.

IFK Göteborg, IF Elfsborg, BK Häcken, Helsingborg IF, IF Brommapojkarna, Djurgården IF, Landskrona BOIS, Mjällby AIF, Gefle IF, IF Hammarby, IFK Norrköping och AIK.

Gothia Cup är världens största och mest internationella fotbollsturnering för barn och ungdomar och spelas varje år i Göteborg och i angränsande kommuner. Gothia Cup arrangerades första gången 1975 och i år deltar över 35 000 spelare i 1625 lag från 80 olika nationer från hela världen. 2010 utnämndes Gothia Cup av Handelskammaren till en av de 12 största svenska ledarskapsbedrifterna i modern tid. 2012 tilldelades Gothia Cup Schenkers logistikpris för sin eventlogistik under turneringen. SKF är huvudpartner till Gothia Cup sedan 2007.

Kommentarer (0)