Ny musiksamarbetspartner för Incontro och Gothia Towers

Från och med januari 2014 har Gothia Towers italienska restaurang Incontro en ny musiksamarbetspartner: 2Entertain. 2Entertain kommer att leverera all underhållning till Incontro med livemusik i fokus. Torsdag den 16 januari ”kickar” premiärhelgen igång på Incontro med extra festligheter, än så länge hemliga.

– Vi är stolta över att få vara delaktiga i en av Sveriges mest spännande mötesplats och dess satsningar inför framtiden och det ligger helt i linje med vad vi på 2Entertain bland annat vill fokusera på: riktigt bra underhållning där gästens upplevelse är i fokus, säger Nicklas Bengtsson, kommersiell chef på 2Entertain och fortsätter:
– Vi arbetar hårt med våra produktioner och med kvalitetssäkring av densamma, skräddarsydd för våra specifika kunders önskemål. Vi har en lång erfarenhet av branschen – sen 25 år tillbaka arbetar vi med artistbokningar.

Heidi Johansson, Restaurangchef på Incontro, ser verkligen fram mot det nya samarbetet.
– Livemusik är en viktig del hos oss och det kommer vi självklart att fortsätta med, vi vill utveckla det redan vinnande konceptet. Vi kommer tillgodose våra gästers önskemål, med ett litet mer varierat utbud i livemusiksatsningen. Det ska bli jättespännande att samarbeta med 2Entertain, säger Heidi och fortsätter:
- Vi ska förnya och utveckla upplevelsen på Incontro utan att göra så drastiska förändringar att stamgästerna inte känner igen sig.

Fakta 2Entertain
* 2Entertain är Sveriges ledande produktionsbolag inom levande underhållning.
* 2Entertain driver 6 egna teatrar och producerar alltifrån musikaler, krogshower till teater, turnéer samt barn- och familjeföreställningar. Exempel på några av de musikaler/shower 2Entertian har producerat de senaste åren är: We will rock you, Hairspray, Dirty Dancing, Ledin Showtime mfl. Nya produktioner är bland andra:  Rock of Ages, Labero samt Flashdance.
www.2entertain.com

Fakta Incontro
* Italiensk bar & restaurang och en del av Gothia Towers i Göteborg.
* Incontro erbjuder lunch, á la carte, lördag- och söndagsbrunch, live musikunderhållning, fredags-After Work mm.
* Incontro öppnade 2001 och var då Gothia Towers lobbyrestaurang. 2009 flyttade restaurangen till egna lokaler vid Korsvägen.www.incontro.se

För mer information, vänligen kontakta: Heidi Johansson, Restaurangchef Incontro.
Mail: heidi.johansson@gothiatowers.com

Mats Rofors, Restaurangdirektör Gothia Towers