Nytt koncept- Henrik Jakobsson's Special!

Gotlandssnus lanserar nu ett helt nytt koncept, Henrik Jakobsson's Special- utvalda smaker, som har tagits fram tillsammans med företagets grundare Henrik Jakobsson. Först ut är StrongCola, med en klar smak av Cola med viss sötma och toner av citrus. Försäljningsstart för produkten sker i slutet av januari via ett fåtal återförsäljare.

– Våra befintliga konsumenter uppskattar att vi vidareutvecklar vårt premiumsortiment och med detta koncept får vi möjlighet att ta fram och prova nya smaker på marknaden genom en testförsäljning. StrongCola är först ut och vi är riktigt nöjda med resultatet. Det ska bli kul att följa återkopplingen och feedbacken från testförsäljningen, säger Markus Wahlgren, marknadschef på Gotlandssnus.

Jakobsson's Special StrongCola kommer enbart att säljas via ett fåtal återförsäljare från slutet av januari. Från mitten av februari inleds också försäljning hos Gotlandssnus övriga återförsäljare och pågår så långt lagret räcker. När testförsäljningen är över kommer produkten att utvärderas och då finns möjlighet till att det blir en ny produkt i det ordinarie Jakobssons-sortimentet.

– Jag känner mig oerhört stolt över min första specialutgåva som blir StrongCola. Jag tror starkt på smaken och hoppas att den kommer tas emot bra på marknaden. Det har varit både ett roligt och intressant samarbete tillsammans med vår produktutvecklare och jag ser fram emot fler innovativa lanseringar framöver, säger Henrik Jakobsson, VD och grundare av Gotlandssnus.

• gotlandssnus
  • jakobssons