Gourmet Food och Stureplansgruppen ingår avtal

Den 3 december undertecknades ett samarbetsavtal mellan Gourmet Food och Stureplansgruppen. Gourmet Food har tidigare varit leverantör till några av gruppens restauranger, men med avtalet fördjupas samarbetet ytterligare. Gourmet Food erbjuder främst sitt breda sortiment av mer exklusiv fågel, kött, chark, fisk och skaldjur.

”Vår framgång har länge byggt på att vi finns nära våra kunder. Vi tar fram och utvecklar nya produkter och koncept tillsammans. Det känns väldigt positivt att nu få göra detta ihop med Stureplansgruppen”, säger Maria Lundberg, Försäljningschef på Gourmet Food.

”Vi är väldigt positiva, Stureplangruppens restauranger har en hög nivå och här passar sortimentet från Gourmet Food väl in”, säger Björn Sandell, Inköpschef på Stureplansgruppen.

• Gastronomi

• avtal
  • restaurang

Gourmet Food finns nära marknaden och kan känna av nya influenser och trender inom restaurangbranschen. Gourmet Food har kontor och lager centralt placerat i Johanneshov, Stockholm.