GP Batteries ny huvudsponsor till IFK Göteborg

GPBM Nordic AB blir huvudsponsor till IFK Göteborg fotbollssäsongen 2012. Det är varumärket GP Batteries som kommer att exponeras på bland annat matchdräkter och overaller. GPBM Nordic AB är ett av Nordens ledande företag inom batterier och har huvudkontor i Göteborg.

– Vi har tagit ett strategiskt beslut att kraftsamla och fokusera våra sponsorinsatser på ett större sponsorskap. Vi har tidigare varit nöjda Blåvitt-sponsorer och nu tar vi ett huvudsponsorskap i ett av Sveriges populäraste lag. Det kommer att öka kännedomen om GP Batteries i hela landet ytterligare, säger André Rundéus, marknads- och produktchef för GPBM Nordic där GP Batteries ingår.

Intresset för IFK Göteborg är i år rekordstort. Inför säsongen har man gjort flera intressanta värvningar och förväntningarna är stora.

– Blåvitt är ett av Sveriges populäraste lag i den största sporten och som nu gör en storsatsning. Intresset och exponeringen är större än på länge och klart att vi hoppas på mycket exponering i positiva sammanhang. Samtidigt kommer vi att använda vårt sponsorskap på andra sätt under säsongen, säger André Rundéus.

GP Batteries produkter GP ReCyko laddningsbara batterier och laddaren GP H500 har fått Bäst i Test när Råd och Rön testat ledande märken av laddningsbara batterier och laddare.

GP Batteries blir en av åtta sponsorer som exponeras på IFK Göteborgs matchdräkt. De övriga är Stjärnsponsorn Prioritet Finans, Hederssponsorn ICA samt Huvudsponsorerna Adidas, Intersport, KIA, SEFA och SKF.

Foto: Lennart Månsson/BILDBYRÅN

• Företagsinformation

• gp batteries
  • sponsor
  • ifk göteborg
  • huvudsponsor

Med en 20-årig historia inom batterier och batteriladdning besitter vi en stor kunskap och erfarenhet om branschen och våra kunders behov.  GP Batteries är idag marknadsledare på batteriladdare och uppladdningsbara NiMH batterier i Norden. Det är ett självklart satsningsområde för oss i Norden, inte minst med tanke på vår strävan efter en mer hållbara och miljövänlig utveckling och framtid.  Vi är en dessutom en komplett batterileverantör med marknadens bredaste och kvalitativa utbud av batterier, med allt från kraftfulla alkaliska batterier till alla möjliga varianter av knappceller, specialbatterier och batteripackar. Allt är samlat under ett starkt varumärke, GP Batteries.

André Rundeus