Förenkla stumsvetsarbetet med INSPECTOR datalogger

Kraven på kvalitetskontroll vid stumsvetsarbeten ökar ständigt och det blir mer och mer vanligt att en svetsrapport ska överlämnas till beställaren. Detta är ett tidskrävande arbete för installatören, eftersom detta manuellt måste registreras på papper i ett så kallat WRS-protokoll.

Svetsdataloggaren INSPECTOR från GPA Flowsystem hjälper till att uppfylla de ständigt ökande kraven som ställs på stumsvetsarbeten.

Vår INSPECTOR kan leverera svetsrapporter efter svetsning och kan användas på alla fabrikat av stumsvetsmaskiner.

Enligt Torben Lykke från GPA i Danmark så underlättar den nya bärbara INSPECTOR datalogger dokumentationsarbetet avsevärt för installatören.

"Det är enkelt och lätt att arbeta med datalogger. När svetsningen är klar kan du ta ut svetsrapporter i PDF-format direkt på ett USB-minne och leverera till kunden. Inspector kan anslutas direkt till en hydraulisk stumsvetsmaskin, oavsett tillverkare, och den detekterar arbetsflödet genom svetsmaskinen. INSPECTOR varnar även om någon parameter inte följs korrekt."

På vår hemsida kan du även se en film om INSPECTOR. Följ den här länken för att komma direkt till INSPECTOR,

Kontakta Rasmus Karlsson för att få mer information om vår INSPECTOR datalogger på tel 0431-44 58 15 eller skicka e-post till raka@gpa.se.